ZAGREB, 3. veljače (Hina) - Daljnja koncentracije trgovine u Hrvatskoj zahtjeva donošenje strategije koja će stvari u hrvatskoj trgovini posložiti prema modelima kako se trgovina razvija u svjetskim razmjerima, pri čemu bi domaća
maloprodaja trebala postići partnerski dogovor s domaćom proizvodnjom.
ZAGREB, 3. veljače (Hina) - Daljnja koncentracije trgovine u
Hrvatskoj zahtjeva donošenje strategije koja će stvari u hrvatskoj
trgovini posložiti prema modelima kako se trgovina razvija u
svjetskim razmjerima, pri čemu bi domaća maloprodaja trebala
postići partnerski dogovor s domaćom proizvodnjom.#L#
Istaknulo je to danas poslovodstvo Agrokora i najvećeg
maloprodajnog lanca Konzuma na današnjem neformalnom druženju s
novinarima.
Po njihovoj ocjeni, strategiju razvoja trgovine ne bi trebala
zaobilaziti niti hrvatska Vlada koja će u perspektivi idućih
nekoliko godina morati odgovoriti na pitanja koliko će dolazak
inozemnih lanaca (diskonata) koji isključivo u svom asortimanu
imaju privatne trgovačke marke (tzv. private label) dovesti do
daljnjeg smanjenja broja zaposlenih u domaćoj trgovini, ali i
zaprijetiti domaćoj proizvodnji.
U tom smislu Agrokor i dalje namjerava nastaviti proširivati svoj
partnerski odnos sa domaćom proizvodnjom, no, ono što bi i sama
domaća industrija trebala prihvatiti je odricanje dijela svojih
marži koji su prevelike, što nije slučaj u europskim državama gdje
se dio marže proizvođača slio u maloprodaju.
Agrokor nije odustao od Dione, ali kažu kako nemaju ništa protiv
toga da i domaći konzorcij postane vlasnik Dione u stečaju, obzirom
da su mišljenja kako je bolje imati dva domaća maloprodajna lanca
nego se morati odupirati presnažnoj inozemnoj konkurenciji.
Udio Konzuma na domaćem tržištu maloprodaje iznosi nešto više od 11
posto, a taj je udjeli još uvijek premali da bi se Konzum odlučio na
izlazak u regiju poput susjednih Slovenaca, mišljenja su u toj
tvrtki.
Iako je često Konzum napadan zbog izostanka proizvoda pojedinih
domaćih proizvođača, poslovodstvo Agrokora potkrijepilo je
podacima kako u pojedinim segmentima udio domaćih dobavljača u
Konzumu iznadprosječan. Tako je primjerice zastupljenost kave
domaćih proizvođača 94,3 posto, vina 95,2 posto, jakih alkoholnih
pića 82,8 posto, keksa oko 83 posto, čokolada 60,8 posto itd.
(Hina) tp ds