ZAGREB, 17. veljače (Hina) - Više od polovice hrvatskih građana uglavnom vjeruje medijima, nešto manje od polovice najpouzdanijim medijem smatraju HTV, a više od 40 posto građana ne kupuje dnevne novine, dok ih čak 64 posto ne kupuje
ni jedan tjednik.
ZAGREB, 17. veljače (Hina) - Više od polovice hrvatskih građana
uglavnom vjeruje medijima, nešto manje od polovice najpouzdanijim
medijem smatraju HTV, a više od 40 posto građana ne kupuje dnevne
novine, dok ih čak 64 posto ne kupuje ni jedan tjednik. #L#
Podatci su to o odnosu građana prema medijima, što je tek dio
opširne ankete o političkim, društvenim i gospodarskim odnosima u
Hrvatskoj što ju je za potrebe hrvatske Vlade radila agencija
Puls.
Anketa je provedena terenskim istraživanjem, na uzorku od 2.500
ispitanika u razdoblju od 27. siječnja do 11. veljače.
Preliminarni rezultati ankete pokazuju da tri posto građana u
potpunosti vjeruje hrvatskim medijima, dok ih 54 posto uglavnom
vjeruje. Uglavnom medijima ne vjeruje 23 posto građana, dok im u
potpunosti ne vjeruje četiri posto, a 13 posto građana ni vjeruje
niti ne vjeruje hrvatskim medijima.
Najpouzdanijim medijem građani smatraju HTV. Naime, na pitanje
koji medij smatraju najpouzdanijim u smislu informacija o
političkim i ekonomskim događajima u našoj državi, najviše, 45
posto ispitanika odlučilo se za HTV.
Dnevne novine najpouzdanijima smatra 15 posto ispitanika, a devet
posto njih najpouzdanijim ocjenjuje lokalne TV postaje.
Po šest posto građana najpouzdanijim medijem ocjenjuju Hrvatski
radio, privatne lokalne radio postaje, ili nešto drugo, pet posto
tjednike, a deset posto građana bez odgovora je na pitanje o
pouzdanosti medija.
Preliminarni rezultati ankete koja je rađena za potrebe Vlade
pokazuju da je najgledanija televizijska postaja HTV. Naime, 47
posto ispitanika najčešće gleda prvi program HTV-a, deset posto
drugi, a pet posto treći program HTV-a.
Više od četvrtine ispitanika, njih 26 posto gleda Novu TV, po jedan
posto gleda OTV ili neku drugu lokalnu TV postaju, šest posto gleda
strane TV postaje, a TV ne gleda dva posto ispitanika.
Podatci istraživanja govore da više od dvije petine građana, njih
41 posto ne čita dnevne novine.
Od onih koji čitaju, četvrtina građana, njih 25 posto čita Večernji
list, dok nešto više od petine, 21 posto građana čita Jutarnji list.
Oko devet posto građana čita Slobodnu Dalmaciju, pet posto ih čita
Novi list, tri posto Glas Istre, dok po jedan posto građana čita
Vjesnik i Glas Slavonije.
Visok je pak postotak, 64 posto građana koji ne kupuju ni jedan
tjednik.
Prema rezultatima istraživanja, Globus kupuje devet posto građana,
a Nacional pet posto njih. Feral Tribune kupuje pak dva posto
građana, po jedan posto kupuje Fokus i Nedjeljnu Dalmaciju, a 18
posto ostale tjednike.
Od političkih emisija na televiziji, više od polovice građana, njih
51 posto najradije gleda TV Dnevnik.
Nakon Dnevnika građani najviše gledaju Brisani prostor (15 posto),
TV Forum i Nedjeljom u 2 (po 13 posto), dok ih tri posto najradije
gleda Vijesti CCN-a.
Gledanost od po dva posto imaju TV emisije Odjeci dana, Puni krug,
te Latinica, dok ih jedan posto najradije gleda TV Dvoboj i
Meridijan 16.
Prema podatcima ankete, a pitanje je bilo koje dvije radijske
postaje najčešće slušaju, četvrtina ispitanika (20 posto) sluša
Hrvatski radio (njegov prvi, drugi ili treći program), dok 26 posto
njih sluša lokalne ili regionalne postaje Hrvatskog radija, a 40
posto ostale lokalne radijske postaje.
Osim tih, najčešće slušani su Narodni radio (19 posto), Otvoreni
radio (12 posto), Obiteljski radio (10 posto), dok pet posto
ispitanika sluša Radio 101, a radio ne sluša 12 posto ispitanika.
(Hina) bn az