FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SAVJET SDP-A RASPRAVLJAO O PROJEKTU HRVATSKOG ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA

ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Savjet SDP-a danas je na proširenoj sjednici raspravljao o Projektu hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava za 21. stoljeće i Prijedlogu zakona o znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokom obrazovanju.
ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Savjet SDP-a danas je na proširenoj sjednici raspravljao o Projektu hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava za 21. stoljeće i Prijedlogu zakona o znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokom obrazovanju. #L# I dok je zakonski prijedlog o znanosti i visokom obrazovanju - o kojemu je članove Savjeta izvijestio ministar Gvozden Flego - dobio jednodušnu potporu da što prije uđe u saborsku proceduru kako bi bio donesen tijekom proljeća, rasprava o Projektu hrvatskog odgojno- obrazovnog sustava pokazala je često potpuno oprečna stajališta. Taj je projekt poslan u saborsku proceduru, a zastupnici će se o njemu očitovati na sljedećoj sjednici, za dva tjedna, jer jučer nisu glasovali zbog nedostatka kvoruma. Inače, tijekom jučerašnje rasprave u Saboru Prijedlog je podupro samo HSS, a predstavnici ostalih klubova zastupnika uglavnom su ga ocijenili negativno. Oštra rasprava, po riječima predsjednika Savjeta SDP-a Antuna Vujića, samo je potaknula prijedlog da se održi novi radni sastanak na koji će biti pozvan i ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar. Ali, istaknuo je, ovaj put bez nazočnosti javnih medija sastat će se uža skupina koja će pokušati riješiti probleme i, s tim u vezi, donijeti zaključke. Vujić nije rekao kada će se održati sastanak. Josip Milat, pomoćnik ministra Strugara i ravnatelj Zavoda za unapređenje školstva, rekao je da su se sve primjedbe na Prijedlog zapravo odnosile na sustav osnovnog i obveznog školovanja te na kompetencije rada nastavnika u drugome ciklusu osnovnog školstva. Reagirajući na Milatovo izlaganje, Zlatko Šešelj je ustvrdio da je Projekt zapravo "besmislen model koji je zatamnio bitne stvari i o kojemu je nametnuta rasprava, a neće 'preživjeti' ni sljedeće izbore". Marija Lugarić, pak, pozvala je da se učini sve kako bi se postupnim promjenama doista dobila nova škola. Neven Budak smatra da bi se, umjesto rasprava o "debelim, beskorisnim materijalima" kakav je Projekt, trebalo usredotočiti na rasterećivanje nastavnih programa i na pitanje visokoškolske izobrazbe nastavnika. Na nužnost konsenzusa o tako važnim pitanjima kao što su odgoj i obrazovanje upozorio je Vjeran Zuppa. Istaknuo je kako se smislena struktura školstva ne može postići "'strugalicom' protiv 'šuvarice' jer je riječ o ideologijskim modelima koji ne mogu odgovoriti suvremenim zahtjevima odgoja i obrazovanja". I dok su u raspravi Projekt podržali stručnjaci - pedagozi, predstavnici ostalih struka imali su mnogo primjedaba. S tim u vezi, predsjednik Savjeta SDP-a rekao je da je rasprava pokazala razlike između "pedagogizma i holizma", to jest stajališta pedagoške struke i onih koji smatraju da je potrebno transdisciplinarno (cjelovito) učenje i znanje. (Hina) ip sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙