ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Savjet SDP-a danas je na proširenoj sjednici raspravljao o Projektu hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava za 21. stoljeće i Prijedlogu zakona o znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokom
obrazovanju.
ZAGREB, 8. veljače (Hina) - Savjet SDP-a danas je na proširenoj
sjednici raspravljao o Projektu hrvatskog odgojno-obrazovnog
sustava za 21. stoljeće i Prijedlogu zakona o
znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokom obrazovanju. #L#
I dok je zakonski prijedlog o znanosti i visokom obrazovanju - o
kojemu je članove Savjeta izvijestio ministar Gvozden Flego - dobio
jednodušnu potporu da što prije uđe u saborsku proceduru kako bi bio
donesen tijekom proljeća, rasprava o Projektu hrvatskog odgojno-
obrazovnog sustava pokazala je često potpuno oprečna stajališta.
Taj je projekt poslan u saborsku proceduru, a zastupnici će se o
njemu očitovati na sljedećoj sjednici, za dva tjedna, jer jučer
nisu glasovali zbog nedostatka kvoruma.
Inače, tijekom jučerašnje rasprave u Saboru Prijedlog je podupro
samo HSS, a predstavnici ostalih klubova zastupnika uglavnom su ga
ocijenili negativno.
Oštra rasprava, po riječima predsjednika Savjeta SDP-a Antuna
Vujića, samo je potaknula prijedlog da se održi novi radni sastanak
na koji će biti pozvan i ministar prosvjete i športa Vladimir
Strugar.
Ali, istaknuo je, ovaj put bez nazočnosti javnih medija sastat će se
uža skupina koja će pokušati riješiti probleme i, s tim u vezi,
donijeti zaključke. Vujić nije rekao kada će se održati sastanak.
Josip Milat, pomoćnik ministra Strugara i ravnatelj Zavoda za
unapređenje školstva, rekao je da su se sve primjedbe na Prijedlog
zapravo odnosile na sustav osnovnog i obveznog školovanja te na
kompetencije rada nastavnika u drugome ciklusu osnovnog školstva.
Reagirajući na Milatovo izlaganje, Zlatko Šešelj je ustvrdio da je
Projekt zapravo "besmislen model koji je zatamnio bitne stvari i o
kojemu je nametnuta rasprava, a neće 'preživjeti' ni sljedeće
izbore".
Marija Lugarić, pak, pozvala je da se učini sve kako bi se postupnim
promjenama doista dobila nova škola.
Neven Budak smatra da bi se, umjesto rasprava o "debelim,
beskorisnim materijalima" kakav je Projekt, trebalo usredotočiti
na rasterećivanje nastavnih programa i na pitanje visokoškolske
izobrazbe nastavnika.
Na nužnost konsenzusa o tako važnim pitanjima kao što su odgoj i
obrazovanje upozorio je Vjeran Zuppa. Istaknuo je kako se smislena
struktura školstva ne može postići "'strugalicom' protiv
'šuvarice' jer je riječ o ideologijskim modelima koji ne mogu
odgovoriti suvremenim zahtjevima odgoja i obrazovanja".
I dok su u raspravi Projekt podržali stručnjaci - pedagozi,
predstavnici ostalih struka imali su mnogo primjedaba.
S tim u vezi, predsjednik Savjeta SDP-a rekao je da je rasprava
pokazala razlike između "pedagogizma i holizma", to jest
stajališta pedagoške struke i onih koji smatraju da je potrebno
transdisciplinarno (cjelovito) učenje i znanje.
(Hina) ip sp