FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNICI PROTIV PREDLOŽENE ŠKOLSKE REFORME

ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Predstavnici klubova zastupnika u popodnevnu nastavku saborskog zasjedanja uglavnom su negativno ocijenili Prijedlog projekta odgoja i obrazovanja za 21. stoljeće i od deset govornika podupro ga je samo predstavnik HSS-a.
ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Predstavnici klubova zastupnika u popodnevnu nastavku saborskog zasjedanja uglavnom su negativno ocijenili Prijedlog projekta odgoja i obrazovanja za 21. stoljeće i od deset govornika podupro ga je samo predstavnik HSS-a.#L# Zastupnici su ocijenili kako je vizija programa nejasna, kako su promjene previše usmjerene na organizacijsku formu, a obrazovanje nastavnika nije dobro postavljeno. Zdravka Bušić (Klub HB-a) rekla je da je predloženi projekt "paradigma kaotična i neosmišljena programa", dodavši da navedeni razlozi reforme ne mogu poslužiti kao argumenti korjenite promjene obrazovnog sustava. Iako se složio da obrazovni sustav treba dograditi i modernizirati, Želimir Janjić (Klub HSLS-a) drži da su radikalni zahvati neprihvatljivi jer zahtijevaju velika ulaganja koja nije moguće namaknuti. "Promjene su potrebne, no za to nije potrebna strategija", rekao je Janjić. Ni Klub SDP-a nije podupro projekt hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava, upozorivši na njegovu nestručnost. Zlatko Šešelj istaknuo je da projekt ne sadržava znanstvenu analizu nedostataka sadašnjeg obrazovnog sustava i ne daje odgovore hoće li se organizacijskim promjenama dobiti kvalitetnije obrazovanje. "Reformu moraju iznijeti nastavnici, a ne laboratorijski eksperimentatori", rekao je Šešelj, upozorivši da revolucionarne promjene mogu biti opasne. Miroslav Furdek u ime HSS-a smatra da Vladin prijedlog nudi kvalitetna rješenja zasnovana na stručnim mišljenjima koja postupno treba uvoditi u promjne kako bi se one mogle nadzirati. Nevio Šetić u ime HDZ-a ocijenio je da u dokumentu prevladava teorijski konstruktivizam u kojem su pomiješana suprotna stajališta, a da rješenje stvarnih problema nije predloženo. Za predložene promjene treba neopravdano puno više novca, a učinci bi bili negativni. HDZ smatra da ne treba mijenjati model školovanja, nego predviđenim novcem poboljšati položaj učitelja i nastavnika te kvalitetu nastave. DC je također podupro stajalište saborskog odbora te pozvao na otvaranje rasprave u kojoj će se postići strukovni konsenzus. Predstavnik Kluba nacionalnih manjina Borislav Graljuk temeljne odredbe prijedloga ocijenio je prihvatljivim za odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina. On se slaže da o projektu treba otvoriti rapravu. Miroslav Rožić u ime Kluba HSP-HKDU-a smatra da je prijedlog "loša i nedorečena priča", utemeljena na neprihvatljivim "revolucionarnim" načelima uz uporabu rječnika koji nije u duhu hrvatskog jezika. "Projekt ne donosi ništa dobra", zakljućio je Rožić. Predstavnica Libre Zrinka Glovacky-Bernardi ocijenila je da reforma nema odgovor na potrebe funkcionalne pismenosti i svladavanje novih tehnologija, nego je ostala na razini pismenosti kao prepoznavanja slova. (Hina) mp/iluc mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙