ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Predstavnici klubova zastupnika u popodnevnu nastavku saborskog zasjedanja uglavnom su negativno ocijenili Prijedlog projekta odgoja i obrazovanja za 21. stoljeće i od deset govornika podupro ga je samo
predstavnik HSS-a.
ZAGREB, 7. veljače (Hina) - Predstavnici klubova zastupnika u
popodnevnu nastavku saborskog zasjedanja uglavnom su negativno
ocijenili Prijedlog projekta odgoja i obrazovanja za 21. stoljeće i
od deset govornika podupro ga je samo predstavnik HSS-a.#L#
Zastupnici su ocijenili kako je vizija programa nejasna, kako su
promjene previše usmjerene na organizacijsku formu, a obrazovanje
nastavnika nije dobro postavljeno.
Zdravka Bušić (Klub HB-a) rekla je da je predloženi projekt
"paradigma kaotična i neosmišljena programa", dodavši da navedeni
razlozi reforme ne mogu poslužiti kao argumenti korjenite promjene
obrazovnog sustava.
Iako se složio da obrazovni sustav treba dograditi i modernizirati,
Želimir Janjić (Klub HSLS-a) drži da su radikalni zahvati
neprihvatljivi jer zahtijevaju velika ulaganja koja nije moguće
namaknuti. "Promjene su potrebne, no za to nije potrebna
strategija", rekao je Janjić.
Ni Klub SDP-a nije podupro projekt hrvatskog odgojno-obrazovnog
sustava, upozorivši na njegovu nestručnost.
Zlatko Šešelj istaknuo je da projekt ne sadržava znanstvenu analizu
nedostataka sadašnjeg obrazovnog sustava i ne daje odgovore hoće li
se organizacijskim promjenama dobiti kvalitetnije obrazovanje.
"Reformu moraju iznijeti nastavnici, a ne laboratorijski
eksperimentatori", rekao je Šešelj, upozorivši da revolucionarne
promjene mogu biti opasne.
Miroslav Furdek u ime HSS-a smatra da Vladin prijedlog nudi
kvalitetna rješenja zasnovana na stručnim mišljenjima koja
postupno treba uvoditi u promjne kako bi se one mogle nadzirati.
Nevio Šetić u ime HDZ-a ocijenio je da u dokumentu prevladava
teorijski konstruktivizam u kojem su pomiješana suprotna
stajališta, a da rješenje stvarnih problema nije predloženo. Za
predložene promjene treba neopravdano puno više novca, a učinci bi
bili negativni. HDZ smatra da ne treba mijenjati model školovanja,
nego predviđenim novcem poboljšati položaj učitelja i nastavnika
te kvalitetu nastave.
DC je također podupro stajalište saborskog odbora te pozvao na
otvaranje rasprave u kojoj će se postići strukovni konsenzus.
Predstavnik Kluba nacionalnih manjina Borislav Graljuk temeljne
odredbe prijedloga ocijenio je prihvatljivim za odgoj i
obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina. On se slaže da o
projektu treba otvoriti rapravu.
Miroslav Rožić u ime Kluba HSP-HKDU-a smatra da je prijedlog "loša i
nedorečena priča", utemeljena na neprihvatljivim
"revolucionarnim" načelima uz uporabu rječnika koji nije u duhu
hrvatskog jezika. "Projekt ne donosi ništa dobra", zakljućio je
Rožić.
Predstavnica Libre Zrinka Glovacky-Bernardi ocijenila je da
reforma nema odgovor na potrebe funkcionalne pismenosti i
svladavanje novih tehnologija, nego je ostala na razini pismenosti
kao prepoznavanja slova.
(Hina) mp/iluc mc