HR-HNB-PROPISI-Bankarstvo DETALJNIJA REVIZIJA FINANCIJSKIH IZVJEŠĆA BANAKA DETALJNIJA REVIZIJA FINANCIJSKIH IZVJEŠĆA BANAKA Hrvatske banke za obavljanje revizije svoga poslovanja neće moći angažirati revizorske tvrtke koja su im u
istoj poslovnoj godini pružale i konzultantske usluge, utvrđuje se to, između ostalog, u Odluci o reviziji financijskih izvješća i poslovnih funkcija banke, jedne od sedam odluka vezenih uz nadzor i kontrolu banaka koje je donio guverner HNB-a, a stupile su na snagu objavom u Narodnim novinama početkom ovog tjedna. U odnosu na odluku o reviziji iz 1999., nova odluka sadrži, između ostalog, odredbe o obvezi izvješćivanja i razmjene informacija, o ovlaštenim revizorima, o postupanjima i ovlastima Hrvatske narodne banke, detaljne razrade sadržaja revizije. Odlukom se propisuje oblik, najmanji opseg i sadržaj revizije poslovanja i godišnjih financijskih izvješća banke, grupe banaka i cijele grupe ako su njeni članovi, osim banaka, i nefinancijske institucije. Banke su dužne najkasnije do kraja srpnja svake godine pismeno obavijestiti središnju banku o izboru revizorske tvrtke kojoj su povjerile obavljanje revizije za tekuću godinu. Revidirana financijska izvješća banke su pak dužne dostaviti Hrvatskoj narodnoj banci u roku od 15 dana od datuma objavljivanja izvješća, a najkasnije u roku od četiri mjeseca nakon isteka poslovne godine za
DETALJNIJA REVIZIJA FINANCIJSKIH IZVJEŠĆA BANAKA
Hrvatske banke za obavljanje revizije svoga poslovanja neće moći
angažirati revizorske tvrtke koja su im u istoj poslovnoj godini
pružale i konzultantske usluge, utvrđuje se to, između ostalog, u
Odluci o reviziji financijskih izvješća i poslovnih funkcija
banke, jedne od sedam odluka vezenih uz nadzor i
kontrolu banaka koje je donio guverner HNB-a, a stupile su na snagu
objavom u Narodnim novinama početkom ovog tjedna.
U odnosu na odluku o reviziji iz 1999., nova odluka sadrži, između
ostalog, odredbe o obvezi izvješćivanja i razmjene informacija, o
ovlaštenim revizorima, o postupanjima i ovlastima Hrvatske narodne
banke, detaljne razrade sadržaja revizije. Odlukom se propisuje
oblik, najmanji opseg i sadržaj revizije poslovanja i godišnjih
financijskih izvješća banke, grupe banaka i cijele grupe ako su
njeni članovi, osim banaka, i nefinancijske institucije.
Banke su dužne najkasnije do kraja srpnja svake godine pismeno
obavijestiti središnju banku o izboru revizorske tvrtke kojoj su
povjerile obavljanje revizije za tekuću godinu. Revidirana
financijska izvješća banke su pak dužne dostaviti Hrvatskoj
narodnoj banci u roku od 15 dana od datuma objavljivanja izvješća, a
najkasnije u roku od četiri mjeseca nakon isteka poslovne godine za
koju se izvješće sastavlja.
Revizorska tvrtka koja je angažirana za obavljanje revizije ne može
za banku u istoj poslovnoj godini obavljati reviziju financijskih
izvješća i pružati konzultantske usluge. Pri tom se pod
konzultantskim uslugama, osim klasičnih konzultantskih usluga,
podrazumijeva obavljanje svih drugih revizija (revizija
pripajanja, unutarnje revizije i sličnih). Pritom se revizorska
tvrtka i s njom povezane osobe smatraju jednom osobom.
Revizorska tvrtka dužna je za svaku banku koja joj je povjerila
obavljanje revizije do 30. rujna tekuće godine dostaviti Hrvatskoj
narodnoj banci plan obavljanja revizije za tu godinu.
Po potrebi ovlašteni revizor može prije početka, odnosno tijekom
obavljanja revizije zatražiti sastanak s HNB-om.
Nakon provedene revizije ovlašteni revizor sastavlja izvješće o
obavljenoj reviziji te ga posredstvom uprave banke dostavlja
dioničarima, odnosno glavnoj skupštini banke.
Ako pak HNB utvrdi da mišljenje, odnosno ocjena ovlaštenog revizora
o financijskim izvješćima nije utemeljena na stvarnim i
objektivnim činjenicama, središnja banka može, temeljem Zakona o
bankama, odbiti izvješća i zatražiti od banke da imenuje drugog
ovlaštenog revizora. Smatrat će se da financijska izvješća nisu
utemeljena na stvarnim i objektivnim činjenicama ako HNB utvrdi
odstupanja koja korisnika financijskih izvješća mogu navesti na
pogrešnu poslovnu odluku. Posebice, ako odstupanja iznose pet i
više posto između revidiranog računa dobiti i gubitka i stanja koje
je utvrdila HNB, odnosno dva i više posto između revidirane bilance
i stanja koje je utvrdila HNB.
Pod revizijom se, pak, podrazumijeva revidiranje temeljnih
financijskih izvješća koje banka sastavlja na osnovi Zakona o
računovodstvu i Međunarodnih računovodstvenih standarda, a
namijenjena su vanjskim korisnicima, uključujući i HNB; potom
provjeravanje pravilnosti, točnosti i potpunosti posebnih
financijskih izvješća koje banka sastavlja na osnovi podzakonskih
akata HNB-a; te ocjenjivanje organizacije i djelotvornosti
poslovnih funkcija te kvalitete općih akata banke i njihove
primjene, a prije svega da li se banka pridržava pravila o
upravljanju rizicima i funkcioniranju unutarnje revizije te o
informacijskom sustavu banke.