RIM, 4. veljače (Hina/APA) - U raju za gurmane, Italiji, zvoni na uzbunu: mlade žene više ne znaju i ne žele kuhati.
RIM, 4. veljače (Hina/APA) - U raju za gurmane, Italiji, zvoni na
uzbunu: mlade žene više ne znaju i ne žele kuhati.#L#
Postotak Talijanki u dobi od 25 do 35 godina, koje nerado stoje uz
kuhinjsku peć, tvrde su sociolozi, raste zabrinjavajuće brzo.
Klasična talijanska "mamma", koja je provodila sate u kuhinji da bi
pripremila čudesna jela, lasagne, paste i tortelline, postala je
prava rijetkost. Žene ne provode više od 35 minuta dnevno uz peć.
Stručnjaci misle kako mlade suvremene majke nisu ništa naučile o
gastronomskoj kulturi od svojih "mamma". Oni također drže da
talijansku gurmansku tradiciju veoma ugrožava i grozničav život u
velikim gradovima i vremenska stiska u kojoj živi većina zaposlenih
žena.
Od takvog trenda svakako profitira talijanska prehrambena
industrija. Prodaja gotovih jela, smrznutih pizza, pasta i drugih
priloga rekordna je. Samo na gotova jela Talijani utroše godišnje
oko 63 milijuna Eura. Uz to se u Italiji godišnje spremi četrdesetak
tisuća tona smrznute hrane u vrijednosti od oko 231 milijun Eura. U
zemlji spaghetta cvate i posao s pastama. Godišnja potrošnja umaka
za spaghette iznosi 42.125 tona.
No premda je kulinarski odgoj mladih žena u Italiji sve manjkaviji,
s gastronomskom budućnošću Italije, misle neki, ipak ne stoji tako
loše. Mnoge žene susreću se s kuhanjem i počnu ga učiti tek nakon što
su osnovale vlastitu obitelj. Tečajevi kuhanja na Internetu, pa i
emisije na televiziji, također pridonose tome da se kuhanju
posvećuje veća pozornost. Brojni su i tečajevi za samce o
pripravljanju jela u mikrovalnim pećnicama.
Tako jedan trend izaziva drugi. Kuhanje se može naučiti u svakoj
životnoj dobi, potrebno je samo imati malo pojma o tome i znati
uživati.
(Hina) jb il