FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 14.I.-SZ-NOVI USTAV SRBIJE I CG

DE-YU-USTAV-Politika nj 14.I.-sz-novi ustav srbije i cg NJEMAČKASUEDDEUTSCHE ZEITUNG14. I. 2003.Svršetak Jugoslavije"Tako zvana 'državna zajednica Srbija i Crna Gora' bit će jedinstvena u svijetu. Osim sjedišta u Ujedinjenim narodima, kreatura Europske unije ima malo zajedničkoga s ostalim državama. Obje 'članice države' imaju pravo napustiti zajednicu 'po istijeku razdoblja od tri godine'.Dvostruka država ima dvije valute, dvije središnje banke i dva trgovačka i carinska režima. Nema zajednički glavni grad ni Vrhovni sud. Jer 'Sud Srbije i Crne Gore' ustavni je sud bez općenite nadležnosti. Zajednički parlament trebalo bi izabrati tek za dvije godine. Do tada parlamente Srbije i Crne Gore čine zastupnici. Središnja državna tijela u biti moraju samo 'koordinirati' i 'harmonizirati'. Proglašeni je cilj nove države njezino učlanjenje u EU. Dvojbe u sposobnost funkcioniranja odnose se ponajprije na predviđeno uzajamno usklađivanje gospodarskih sustava Srbije i Crne Gore i s odnosima EU-a. Novi ustav to opisuje kao 'stvaranje i osiguravanje neometanog funkcioniranja zajedničkog tržišta na njihovom
NJEMAČKA SUEDDEUTSCHE ZEITUNG 14. I. 2003. Svršetak Jugoslavije "Tako zvana 'državna zajednica Srbija i Crna Gora' bit će jedinstvena u svijetu. Osim sjedišta u Ujedinjenim narodima, kreatura Europske unije ima malo zajedničkoga s ostalim državama. Obje 'članice države' imaju pravo napustiti zajednicu 'po istijeku razdoblja od tri godine'. Dvostruka država ima dvije valute, dvije središnje banke i dva trgovačka i carinska režima. Nema zajednički glavni grad ni Vrhovni sud. Jer 'Sud Srbije i Crne Gore' ustavni je sud bez općenite nadležnosti. Zajednički parlament trebalo bi izabrati tek za dvije godine. Do tada parlamente Srbije i Crne Gore čine zastupnici. Središnja državna tijela u biti moraju samo 'koordinirati' i 'harmonizirati'. Proglašeni je cilj nove države njezino učlanjenje u EU. Dvojbe u sposobnost funkcioniranja odnose se ponajprije na predviđeno uzajamno usklađivanje gospodarskih sustava Srbije i Crne Gore i s odnosima EU-a. Novi ustav to opisuje kao 'stvaranje i osiguravanje neometanog funkcioniranja zajedničkog tržišta na njihovom teritoriju putom koordiniranja i harmoniziranja gospodarskih sustava država članica u skladu s načelima i standardima Europske unije'. I, kaže dalje: 'Zabranjen je ustroj prepreka slobodnom kretanju roba, ljudi, usluga i kapitala između države Srbije i države Crne Gore'. 'Upravno središte' nove državne tvorevine bit će Beograd. Srbija (bez Kosova) po zadnjem popisu stanovništva ima 7,5 milijuna stanovnika a Crna Gora 650 tisuća. Parlament nove države imat će 126 zastupnika - 91 iz Srbije i 35 iz Crne Gore. Za donošenje odluka potreban je pristanak većine zastupnika jedne i druge države. No osim ratificiranja međunarodnih ugovora, zastupnici će imati o malo toga odlučivati. Predsjednika države 'Srbije i Crne Gore' birat će parlament a predsjednik će predsjedavati ministarskom vijeću. Bit će samo pet ministara: za vanjsku politiku, obranu, vanjsko gospodarstvo, unutarnje gospodarstvo i ljudska prava. Vrhovno zapovjedništvo nad vojskom ima vijeće obrane u kojemu sjede predsjednik zajednice i poglavari obiju država. Budući da su predsjednički izbori propali i u Crnoj Gori i u Srbiji, morat će uskočiti sadašnji predsjednici parlamenata Nataša Mičić (Srbija) i Filip Vujanović (Crna Gora). Vijeće obrane mora donositi odluke konsenzusom. Ročni vojnici mogu vojnu obvezu služiti u vlastitoj državi članici. U preambuli ustavne povelje nove države spominje se da Srbija uključuje i autonomnu pokrajinu Kosovo koja je sada pod međunarodnom upravom. Na to su reagirale albanske stranke u kosovskom parlamentu protuizjavom u kojoj se naglašava zahtjev Kosova za neovisnošću. UN-ov guverner Michael Steiner ipak je prigovorio zbog 'jednostranih' koraka u vezi konačnog statusa Kosova. UN-ova rezolucija iz 1999. o privremenoj UN-ovoj upravi Kosova formalno još priznaje vlast Jugoslavije nad tim područjem. U slučaju odluke crnogorskog naroda na referendumu za neovisnost, po ustavu bi valjanost UN-ove rezolucije sa Srbije i Crne Gore prešla na Srbiju kao pravnog nasljednika", piše list.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙