Izložba, pripremana dvije godine, posvećena je Maroku i njegovu "čuvenom kulturnom nasljeđu" i postavljena kao kruna 400 godina odnosa između dviju kraljevina, otvorena je pod pokroviteljstvom kralja Mohammeda VI i nizozemskog prijestolonasljednika Willema-Alexandera.
Nedavni val napetosti između Nizozemaca i nekih 300.000 njihovih naturaliziranih sugrađana marokanskog podrijetla potaknut ubojstvom filmskog redatelja Thea van Gogha, daje izložbi poseban pečat. Naime, nezadovoljan dokumentarnim filmom koji kritički progovara o položaju žene u islamskom društvu, marokansko-nizozemski militant ubio je van Gogha a slijedio je val prosvjeda što je rezultiralo paljenjem džamija i islamskih škola po Nizozemskoj.
"Izraz Marokanac posto je sinonim problema integracije", podsjetio je novinare Ernst Veen, direktor muzeja Nieuwe Kerk te naglasio da se izložbom "želi promijeniti takva slika i javnosti predstaviti drugo lice Maroka i njegova kultura".
"Kultura može učiniti mnogo u izgradnji mostova između islamskog i zapadnog svijeta", kazao je pak marokanski ministar kulture Mohamed Achaari.
Izložba, predstavljena kronološki ali i tematski, evocira planinsku zemlju, okruženu dvama morima i pustinjom gdje su se miješale civilizacije iz Afrike, Europe i s istoka, od kojih je svaka ostavila dubok trag u veličanstvenim umjetničkim djelima izloženima u gotičkim dvoranama Nieuwe Kerka (Nova crkva).
Posjetitelji mogu uživati u brončanoj bisti Jube II, berberskog kralja obrazovanog u Rimu, kojemu je imperator August 25 godina prije Krista vratio marokansko kraljevstvo (tada se zvalo Mauritanija, a Juba II oženio je Kleopatrinu kćer).
Predstavljeni su i mozaici rimske vile iz Meknesa te mozaici iz doba Arapa koji su osvojili područje 647. godine i proveli islamizaciju. Od islamskih je izložaka najvrednija filigranski izrezbarena drvena propovijedaonica ("minbar") kojom se koristi imam u džamiji.
O procvatu kaligrafije svjedoče primjerci Kurana ili traktati o medicini, a o suživotu kultura izbor svjetiljki hanuka izrađenih od bronce kojima se koristila nekad velika židovska zajednica koja je živjela u Maroku, te kršćanski nadgrobni spomenici.