FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Sanader: Trebalo bi treba napraviti novi sporazum o luci Ploče

KLEK, 3. studenog 2004. (Hina) - Predsjednik hrvatski Vlade Ivo Sanaderizjavio je danas da bi trebalo izraditi novi sporazum s FederacijomBiH o korištenju luke Ploče jer, kako ističe, "svaki međunarodnisporazum treba biti pravičan a ovaj o luci Ploče izaziva dojamnepravičnosti".
KLEK, 3. studenog 2004. (Hina) - Predsjednik hrvatski Vlade Ivo Sanader izjavio je danas da bi trebalo izraditi novi sporazum s Federacijom BiH o korištenju luke Ploče jer, kako ističe, "svaki međunarodni sporazum treba biti pravičan a ovaj o luci Ploče izaziva dojam nepravičnosti".

Premijer Sanader rekao je to nakon posjeta ruskom brodu "Bavenit" koji obavlja radove na ispitivanju podmorja na mjestu budućeg mosta Komarna - Pelješac, kojim će se spojiti jug Hrvatske s ostalim dijelovima države, i izvući ga iz prometne izolacije.

Predsjednik hrvatske Vlade kazao je da je sporazum o luci Ploče bio dio paketa aranžmana posebnih odnosa između Republike Hrvatske i Federacije BiH, koji su ukinuti 2001. godine. "Taj sporazum treba revidirati i izraditi novi", naglasio je Sanader.

Dodao je da je Hrvatska spremna dati BiH status najpovlaštenije nacije u korištenju luke Ploče, jer je BiH korisnik 90 posto kapaciteta te luke, te da će o tome razgovarati s njima.

Premijer Sanader također je izrazio zadovoljstvo do sada obavljenim radovima u podmorju. Napomenuo je da će se most početi graditi čim rezultati istraživanja na mjestu budućeg mosta Komarna - Pelješac budu gotovi, te da bi konačni rezultati trebali biti gotovi do siječnja iduće godine.

"Na ovom potezu mislimo izraditi most koji će konačno povezati hrvatski jug i izvući ga iz izolacije", kazao je premijer, dodajući da je riječ o povijesnom projektu koja će omogućiti hrvatskim građanima da putuju iz jednog kraja Hrvaske u drugi bez putovnice.

Podsjetio je da je gradnja ovoga mosta "stari plan koji je sredinom devedesetih godina iznio Klub zastupnika HDZ-a u Hrvatskom saboru".

Premijer Sanader napomenuo je i da gradnja mosta između kopna i poluotoka Pelješca neće omesti gradnju autoceste Split - Ploče, jer su to dva zasebna projekta koji će ići paralelno.

Gradnja mosta Komarno - Pelješac trebala bi početi polovicom iduće godine i on bi trebao biti sastavni dio buduće brze ceste Dubrovnik, duge 139 kilometra. Sa svojom dužinom od 2300 metara, kada se izgradi, on će biti najveći most u Hrvatskoj.

Vrijednost mosta procjenjuje se između 100 i 300 milijuna eura. Naime, koliko će stajati most ovisi od toga na kojoj dubini će biti nađena čvrsta podloga na morskom dnu.

Ruski brod "Bavenit" obavljao je istraživanja podmorja od 24. do 31. listopada i uzeo je uzorke iz šest bušotina tla, na dubini od 65 do 100 metara od dna mora.

Prema prvim rezultatima ispitivanja, čvrsta vapnenačka stijena nalazi se na dubinama većim od 100 metara, osim na poziciji bušotine B3, gdje je ona uzdignuta na oko 40 metara od dna mora, ističe se u materijalima o projektu mosta Komarna-Pelješac.

Također se navodi kako će Hrvatske ceste graditi i spoj Jadranske turističke ceste do Pelješke ceste, koji iznosi 14,7 kilometra, a na trasi prilaznih cesta na poluotoku Pelješcu predviđa se izgradnja još dva mosta, dužine 550 metara, te dva tunela, dužine 450 i 2170 metara.

Mostom Komarna - Pelješac izravno će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija i skratit će se cestovni put sa zapada Hrvatske na poluotok Pelješac i otoke Korčulu i Lastovo za više od 32 kilometra.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙