FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

JESU LI AMERIČKI MEDIJI PROMATRAČI ILI SUDIONICI

WASHINGTON, 29. rujna 2004. (Hina/AFP) - Ako američke televizije,dnevnici i časopisi imaju ključnu ulogu u informiranju javnosti uizbornom razdoblju, čini se da mediji mogu katkad prijeći granicuobjektivnosti i postati više sudionici nego promatrači, ocjenjujuanalitičari.
WASHINGTON, 29. rujna 2004. (Hina/AFP) - Ako američke televizije, dnevnici i časopisi imaju ključnu ulogu u informiranju javnosti u izbornom razdoblju, čini se da mediji mogu katkad prijeći granicu objektivnosti i postati više sudionici nego promatrači, ocjenjuju analitičari.

Uoči prvog televizijskog sučeljavanja dvojice predsjedničkih kandidata u četvrtak, Amy Mithell iz Projekta za izvrsnost u novinarstvu ocijenila je za agenciju France presse da je utjecaj medija bio uvijek važan u izbornom razdoblju ali je naglašeniji u korištenju novih komunikacijskih sredstava kakav je internet.

"Ne bi bilo ispravno reći da tisak odlučuje izbore". No mediji "naravno, imaju golemi utjecaj u odabiru načina na koji će izvijestiti o činjenicama", drži Mitchell.

AFP podsjeća na slučaj prvog sučeljavanja 2000., današnjeg predsjednika republikanca Georgea W. Busha i njegova tadašnjeg protukandidata Alea Gorea kada su sve ankete jednoglasno demokrata proglasile pobjedom.

No nakon nekoliko dana strastvenih novinarskih komentara o "nepodnošljivim" uzdasima Alea Gorea, njegovu iritantnom načinu, prekidanju sugovornika, sklonost javnosti je opala.

"To nije bila pogreška tv debate, bila je to pogreška medija", tvrdi Kathleen Hall Jamieson, voditeljica Centra Annenberg za javnu politiku i dodaje da "novinari ne bi smjeli mijenjati mišljenje koje su stvorili ljudi o debati koju neki nisu ni gledali".

Istraživački centar instituta Pew razmatrao je pak kako birači tumače osobnost Georgea W. Busha i njegova sadašnjeg protivnika Johna Kerryja te kako je njihovo mišljenje evoluiralo od ožujka do lipnja na temelju informacija, spotova ili satiričkih tv emisija.

Prema tom ispitivanju, novinari su bili zaslužni za tumačenje u 34 posto slučajeva, u 30 posto zasluge su pripale samim kandidatima ili njihovim ekipama, a u 11 posto vanjskim analitičarima.

Istraživanje je pokazalo da u 44 posto slučajeva, mišljenja što ih iznose politički komentatori nisu bila potvrđena nijednom konkretnom činjenicom. A samo 42 posto mišljenja temeljilo se na službenim izjavama ili na javnom zauzimanju stajališta kandidata.

Mediji su se osobito istaknuli ove godine izvještavajući naširoko o ofenzivi koju je protiv demokrata Kerryja provodila opskurna skupina bivših boraca koja je u jednom televizijskom spotu dovodila u pitanje njegov vojnički staž u Vijetnamu. Spot je bio prikazan u samo tri države, no afera o tome tjednima je dominirala medijima.

S druge strane, "ekskluziva" novinara Dana Rathera za emisiju "60 minuta" kanala CBS da je George W. Bush uživao specijalni tretman i bio pošteđen slanja na bojište u vijetnamsku prašumu temeljila se na sumnjivim dokumentima i postala fijasko.

U zemlji koja se rado ponosi svojom novinarskom tradicijom i reputacijom objektivnih medija, izbori se odvijaju u ozračju rastućeg skepticizma, piše AFP.

Samo 38 posto Amerikanaca tvrdi da se izvještavanje o izbornoj kampanji vodi bez predrasuda.

Ta je brojka 1987. iznosila 62 posto, prema Institutu Pew.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙