Istraživači s državnog sveučilišta u Pennsylvaniji proučavali su približno osam tisuća trogodišnjaka i četverogodišnjaka.
Uspoređujući jednojajčane blizance, koji su genetski jednaki, i dvojajčane, koji nemaju iste gene, mogli su odvojiti utjecaj gena i okoline na inteligenciju.
Istraživači su prikupljali podatke o socijalnom statusu, neredu u kućanstvu i mentalnoj sposobnosti koju su mjerili testovima znanja i vokabulara i gramatike.
Otkrili su da nered i neurednost u kući utječu na mentalne sposobnosti koje nisu povezane sa socijalnim statusom bez obzira na činjenicu da su domovi bogatijih i školovanijih roditelja bili nešto bolje organizirani.
Jedan od voditelja istraživanja Robert Plomin rekao je za New Scientist: "Sve to ima smisla. Ako dijete odrasta u kaotičnom domu, teško je zamisliti da može učiti kako treba."
Usto, istraživanje je pokazalo da u stresnijoj okolini postoji veća vjerojatnost da geni spriječe razvoj inteligencije.