Izjavio je to danas u telefonskom razgovoru za Hinu direktor ZP Ploče Zdenko Jelavić naglasivši da je riječ o nedostajućih 800 tisuća kuna potrebnih za novu projektnu dokumentaciju. Sredstva su jednokratno tražili od države, no ta je potpora, iako, kaže, lani obećana, izostala, kao i od županijskih institucija.
Po njegovim procjenama, za normalno funkcioniranje i pružanje usluga u toj zračnoj luci godišnje je potrebno oko 700 tisuća kuna i posve je neprihvatljivo da najveći dio tih sredstava moraju osiguravati sami s obzirom na značaj takve luke za cijelu županiju i državu.
Jelavić ističe i da je po nedavno prihvaćenom urbanističkom planu predviđeno postojanje zračne luke na tom području te da je Zračna luka Ploče udovoljavala svim međunarodnim propisima. Kako nisu uspjeli ishodovati sredstva za projektnu dokumentaciju za novu lokacijsku dozvolu, zračna luka je jučer službeno zatvorena i koristit će se kao terminal za skladištenje i odlaganje drvene građe za izvoz u mediteranske i prekomorske zemlje. Time je dolina Neretve, po riječima Jelavića, nakon deset godina rada izgubila jedini regionalni aerodrom, koji je bio za prihvat zrakoplova srednje klase do 50 sjedišta.
Zračna luka Ploče privremenu uporabnu dozvolu za rad dobila je 25. travnja 1999., nakon čega je 30. travnja iste godine i otvorena kao međunarodna zračna luka, u koju je uloženo oko 15 milijuna američkih dolara. Pista je tada dograđena na 1.350 metara dužine i 23 metra širine, a izgrađena je i pristanišna zgrada.
Iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka su se pak jučer pismeno "ogradili od odgovornosti u slučaju prestanka rada ZP Ploče". Pojašnjavaju da se o problematici te zračne luke razgovaralo sredinom prošle godine, kada su, kako navode, njihovom predstavniku i stručnim konzultantima "objasnili i predložili kako riješiti stanje i dovršiti postupak ishođenja svih potrebnih dozvola". Pločanski su predstavnici taj plan, navode iz Ministarstva, pririhvatili i najavili "da će provesti nužne radnje za dobivanje lokacijske i uporabne dozvole, koje do danas nisu ishođene".
U pojašnjenju iz Ministarstva se navodi i da je ZP Ploče d.o.o. do svibnja 2003. imalo privremeno rješenje za korištenje zračne luke, a po čijem su isteku, 21. svibnja 2003., podnijeli zahtjev za produljenje odobrenja.
Ministarstvo nije produljilo privremeno niti izdalo trajno rješenje za rad budući, kako navode, nisu bili ispunjeni svi propisani uvjeti kako predviđa Zakon o zračnom prometu (članak 81. stavak 1.), odnosno ZP Ploče d.o.o. nije ishodio lokacijsku i građevinsku dozvolu.
Dodaju i da je sa prošlogodišnjih 85 slijetanja upitna isplativost te regionalne zračne luke, tim više što se nalazi između dviju velikih zračnih luka, u Splitu i Dubrovniku (Ćilipi).
Jelavić je pak suprotnog mišljenja, drži da se postojanje zračne luke itekako isplati, kako za turističke potrebe prijevoza putnika (primjerice iz Zagreba), tako i za potrebe slijetanja air-traktora i drugih protupožarnih zrakoplova za uzimanje vode. Pri tome dodaje da je letova takvih zrakoplova ove i prošle godine bilo mnogo tijekom ljetnih mjeseci te da usluge i kompletnu infrastrukturu za gašenje požara nisu naplaćivali nego ustupali besplatno.