"Situacija u zemljišnoknjižnom odjelu Općinskog suda u Zagrebu ukazuje na nedostatak organizacijskih sposobnosti kod čelnih ljudi zemljišnoknjižnog odjela suda ili postoji mogućnost da netko namjerno želi održati to ozračje neorganiziranosti i kaosa", stoji u priopćenju Ministarstva pravosuđa i navodi se da je jedan od osnovnih zadataka ministrice pravosuđa riješiti problem s tim odjelom.
Iz Ministarstva pravosuđa napominju da je zbog što ažurnijeg obavljanja poslova odobreno zapošljavanje više od 100 službenika u Općinskom sudu u Zagrebu, ali da to nije dalo željeni rezultat baš kao i u nekim drugim sudovima gdje je broj neriješenih predmeta rastao umjesto da se smanjuje.
Za organizaciju rada koju ocjenjuje lošom i koja nije dala odgovarajuće rezultate Ministarstvo pravosuđa drži odgovornim predsjednika Općinskog suda u Zagrebu te predsjednika i voditelja zemljišnoknjižnog odjela. Stoga od predsjednika tog suda očekuje da se maksimalno osobno angažira kako bi se sredilo stanje u tom odjelu.
U priopćenju se također napominje da će ministrica pravosuđa Vesna Škare Ožbolt poduzeti sve mjere u skladu sa Zakonom o sudovima da izmjene i dopune Zakona o zemljišnim knjigama, koje su stupile na snagu 28. srpnja 2004., što prije dovedu do boljih rezultata u radu. Prije svega, građanima će se omogućiti ostvarivanje prava kroz popunjavanje obrazaca za stavljanje prijedloga na kojima će biti popis priloga koje trebaju priložiti. Ministarstvo će ubrzo tiskati i oglas koji će sadržavati detaljna uputstva za građane kako bi što jednostavnije i brže ostvarili svoja prava vezana za uknjižbu svojih nekretnina.
Ministarstvo pravosuđa podsjeća da je svim općinskim sudovima uputilo prijedlog mjera i aktivnosti vezanih za poboljšanje organizacije rada zemljišnoknjižnih odjela kako bi se boljom organizacijom rada sudskih službenika i sudaca koji rade na zemljišnoknjižnim predmetima stvorili preduvjeti za rad kako bi se u najskorije vrijeme omogućilo građanima izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka isti dan, a rješavanje predmeta za nekoliko dana.