FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DP: HRVATSKI ANIMIRANI FILM NAKON 32 GODINE FESTIVALA ANIMIRANOG FILMA

ZAGREB, 21. lipnja 2004. (Hina) - Zagrebački festival animiranog filmaspada u skupinu najvažnijih svjetskih festivala animacije, drugi je postarosti, iza Annecyja, i značajan po tome što umjetnost stavlja iznadkomercijalizma, što autori posebno cijene, konstatira u razgovoru za"Večernje novosti" "legenda 'Zagrebačke škole crtanog filma'" i jedanod organizatora festivala Borivoj Dovniković-Bordo.
ZAGREB, 21. lipnja 2004. (Hina) - Zagrebački festival animiranog filma spada u skupinu najvažnijih svjetskih festivala animacije, drugi je po starosti, iza Annecyja, i značajan po tome što umjetnost stavlja iznad komercijalizma, što autori posebno cijene, konstatira u razgovoru za "Večernje novosti" "legenda 'Zagrebačke škole crtanog filma'" i jedan od organizatora festivala Borivoj Dovniković-Bordo.

"Sredstva se dodjeljuju kao i prije, u vrijeme socijalizma - polovinu daje grad, polovinu republika, i, naravno, dio dolazi od sponzora", tumači Dovniković, napominjući da se "sponzorska sredstva dobivaju jako teško i da zasad nisu velika".

Što se tiče udjela hrvatskih filmova na festivalu, "međunarodna selekcija bila je vrlo stroga i objektivna", naglašava Dovniković, primjećujući istodobno da je u konkurenciji bilo "dovoljno slabijih filmova i mislim da je bilo mjesta za više naših djela".

"Naime, protekle dvije godine u Hrvatskoj su se pojavili filmovi koji pokazuju da dolazi do obnove 'Zagrebačke škole'. Nažalost, u ostalim bivšim jugoslavenskim republikama to još uvijek nije slučaj", tumači on u razgovoru za beogradski list.

Uočivši pojavu sve većeg broja privatnih studija koji rade jako dobre crtane filmove, Dovniković dodaje da je obično riječ o "računalnim studijima u kojima nema glomazne i skupe opreme koja je i dalje ostala u Zagreb filmu", prenose "Večernje novosti".

"Nažalost, već 1991. došlo je do poteza u upravljanju te naše poznate kuće koji su poremetili proizvodnju animiranih filmova. Promjene u zemlji mogle su proći bezbolnije da se smišljenije pazilo na kontinuitet, ali poznato je što se sve negativno događalo u čitavoj hrvatskoj kinematografiji - od privatizacije, preko nebrige za filmske radnike i stvaratelje do postavljanja nedoraslih osoba da vode kinematografiju", ističe Dovniković.

Kritizirajući prijedloge o privatizaciji Zagreb filma, on upozorava da bi to poduzeće moralo ostati u sferi umjetničkih ustanova kao središte razvoja umjetnosti animacije i okupljalište starih i novih kadrova, prenose "Večernje novosti".

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙