Na sastanku deveteročlanog savjeta, koji okuplja turističke stručnjake i gospodarstvenike, uz ministra Kalmetu i državne tajnike, kao članovi savjeta sudjelovali su i saborski zastupnik Tonči Tadić (HSP), te župan splitsko-dalmatinski Kruno Peronja i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić.
U suzbijanju "crnog čartera", tog, kako je rekao, "karcinoma hrvatskog turizma", ministar Kalmeta najavio je vrlo oštre i konkretne mjere i poteze. Vlada će u rujnu donijeti uredbu kojom će se uvesti stroži nadzor čartera, neće se više dopustiti iznajmljivanje stranih brodova pod stranim zastavama, a oni koji se čarterom žele baviti, morat će tvrtku registrirati u Hrvatskoj, jer, naglasio je ministar, "nedopustivo je da najvaći dio zarade od nautičkog turizma ide izvan Hrvatske".
Izmjenama zakonske regulative postrožit će se nadzor dolaska i boravka stranih jahti i brodica u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru, a razvrstat će se i luke otvorene za javni promet i za posebne namjene. Uvođenjem vinjeta, čime će se smanjiti i pritisak na lučke uprave, također će se suzbiti crni čarter jer će se njima obuhvatiti i brod i posada kako se ne bi više događao takozvani "najam rođacima".
Sve su to mjere kojima će se pokušati povećati prihod od nautičkog turizma koji sada iznosi samo 5 posto ukupne zarade od turizma u Hrvatskoj. U 30 tisuća čarter tjedana samo 2003. našim dijelom Jadrana plovilo je više od 180 tisuća brodova koji su ostvarili gotovo 3 milijuna dana boravka u lukama, odnosno, prosječno po 16 dana. Od toga ih je najveći dio, ili gotovo četvrtina, pod talijanskom zastavom, dok ih pod hrvatskom plovi samo 19 posto, tek jedan posto više nego pod njemačkim državnim obilježjima. Ipak, broj plovila iz godine u godinu raste, a s time i prihod, no time se još ne može biti zadovoljan, rečeno je na sastanku Strukovnog savjeta, a zbog čega su i predložene konkretne mjere. Poteškoće na koje se pritom nailazi odnose se najviše na nedostatak strategije razvoja nautičkog turizma, na nedovoljno korištenje postojećih luka i položaj marina kao carinskih skladišta, na neodređenu gornju granicu broja vezova, nepostojanje selektivnog pristupa u izgradnji marina, te manjak vezova u špici sezone. Poseban problem, rečeno je na sastanku, predstavlja i nelojalna konkurencija sportskih lučica, sidrenje izvan propisanih mjesta i već spomenuti "crni čarter" i sve vezano uz njega.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić izvijestio je kako je u prvih pet mjeseci, u odnosu na lani, zabilježen porast broja noćenje za šest posto. Ministar Kalmeta ocijenio je kako se to u potpunosti uklapa u, kako je rekao, "umjereni optimizam" da će ove godine biti oko pet posto više noćenja nego lani, što su izvanredno dobri rezultati s obzirom na ovoljetne velike sportske događaje u Portugalu i Grčkoj. Najavio je i skoro imenovanje novog glavnog državnog inspektora, što će omogućiti da i turističke inspekcije uskoro počnu češće izlaziti na teren.
Na novinarski upit koliko će rušenje bespravno izgrađenih objekata u turističkim mjestima utjecati na sezonu, ministar Kalmeta odgovorio je kako će rušenja završiti 15. lipnja, no, dodao je, "stvari treba postaviti na pravo mjesto, jer problem nije rušenje, nego bespravna gradnja". "Rušenje je", zaključio je, "samo reakcija pravne države".