ZAGREB, 26. veljače 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) žele zauzeti poziciju među prvih dvadeset europskih željeznica koje će biti partneri pet velikih europskih željeznica - Velike Britanije, Rusije, Njemačke, Francuske i
Švicarske, kazao je predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić na današnjem okruglom stolu "Restrukturiranje HŽ-a".
t
ZAGREB, 26. veljače 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) žele
zauzeti poziciju među prvih dvadeset europskih željeznica koje će biti
partneri pet velikih europskih željeznica - Velike Britanije, Rusije,
Njemačke, Francuske i Švicarske, kazao je predsjednik uprave HŽ-a
Marijan Drempetić na današnjem okruglom stolu "Restrukturiranje
HŽ-a".#L#
Okrugli stol organizirali su Hrvatska udruga diplomiranih inženjera
prometa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti i Klub inženjera
prometa HŽ-a..
HŽ se želi upustiti u konkurentsku bitku kada se liberalizira
tržište, ali shvaćamo da se ne možemo održati ako se ograničimo samo
na nacionalno tržište, a ulaganja su bitna kako bi se stvorili dobre
osnove za uključivanje u tržišnu utakmicu za terete i putnike
restrukturiranih trgovačkih poduzeća koje će činiti HŽ po novom Zakonu
o željeznici, rekao je Drempetić. No, dodao je da je Vlada odlučila
primjenu tog novog zakona odgoditi do početka 2006. godine.
Pritom je napomenuo da HŽ-ovi putnički vagoni ne ispunjavaju norme EU
i upitno je njihovo prometovanje na međunarodnim prugama, te da je
pitanje hoće li moći konkurirati ostalim prijevoznicima.
Drempetić je kazao da kapitalni remonti željezničke infrastrukture
imaju sinergiju na cijelo hrvatsko gospodarstvo, jer je riječ o
velikim poslovima koji daju dobre preporuke domaćim tvrtkama za
međunarodno tržište, primjerice jugoistočne Europe, gdje željeznice
tih zemalja još nisu počele proces restrukturiranja. Od 15,5 milijardi
kuna ukupnih ulaganja u HŽ, čak 65 posto moguće je realizirati u
domaćem gospodarstvu, smatra Drempetić.
Hina) xnz yds