ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je danas da je izabran uži krug kandidata za izradu studijske i projektne dokumentacije za realizaciju cestovnog projekta
koridora V.c kroz BiH te da su među njima konzorcij iz Hrvatske, u kojem je zagrebački Građevinski fakultet, te jedan iz BiH u kojem su i hrvatske tvrtke poput Instituta građevinarstva Hrvatske.
ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Ministar komunikacija i transporta
Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je danas da je izabran uži
krug kandidata za izradu studijske i projektne dokumentacije za
realizaciju cestovnog projekta koridora V.c kroz BiH te da su među
njima konzorcij iz Hrvatske, u kojem je zagrebački Građevinski
fakultet, te jedan iz BiH u kojem su i hrvatske tvrtke poput Instituta
građevinarstva Hrvatske.#L#
Koridor V.c prioritetni je infrastrukturni projekat za BiH, vrijedan
tri milijarde američkih dolara, ustvrdio je Dokić nakon sastanka s
hrvatskim ministrom mora, turizma, prometa i razvitka Božidarom
Kalmetom.
Resorni ministri potpisali su danas u Zagrebu Sporazum o plovidbi na
plovnim putovima unutarnjih voda i njihovom obilježavanju i
održavanju, prema kojem će sada dvije zemlje zajednički snositi
troškove održavanja plovnosti rijeke Save.
Sporazum su danas u Zagrebu potpisali hrvatski ministar mora,
turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta i ministar komunikacija i
transporta Bosne i Hercegovine Branko Dokić, koji su sa suradnicima
duže razgovarali i o boljem cestovnom povezivanju te željezničkim
vezama.
Ministri će se, kako su rekli, založiti za što skoriju ratifikaciju
potpisanoga Sporazuma, uz odrednicu kako se time dijele troškovi te da
plovnost rijekom Savom trebaju osigurati obje strane, pri čemu se od
bosanske strane očekuje i da osigura u ovoj godini sredstva za tu
namjenu. Hrvatska je u protekle tri godine uložila 35 milijuna kuna, a
ove godine za tu je namjenu predvidjela 15 milijuna kuna.
Razgovarano je, kako su rekli, o još boljem cestovnom povezivanju,
napose u vezi realizacije projekta koridora V.c, Jadransko-jonskoj
autocesti, brzoj cesti/autocesti Okučani-Stara Gradiška-Banja Luka,
obnovi mosta u Jasenovcu, obilaznici Metkovića te graničnim
povezivanjem Hrvatska Kostajnica-Bosanska Kostajnica.
Bilo je riječi i o potraživanjima Hrvatskih željeznica (HŽ) od
Željeznica BIH, koja, kako se neslužbeno doznaje, iznose oko 6,5
milijuna eura. To pitanje predstavnici željezničkih uprava dviju
država međusobno ne mogu riješiti, bez državne pomoći, zbog čega se
taj problem diže na razinu ministarstava. Nakon razmatranja, posebnim
sporazumom, bit će utvrđen iznos, način i rokovi izmirenja duga HŽ-u.
Ministar Kalmeta je ustvrdio kako je oko svih pitanja postignuto
suglasje te da su utvrđeni zajednički interesi. Podsjetio je da je
Hrvatska zainteresirana da hrvatske projektantske i građevinske tvrtke
sudjeluju u gradnji bosanskog dijela, oko 330 kilometara dugog,
koridora V.c koji se proteže od Budimpešte, preko Osijeka, Sarajeva i
Mostara do Ploča, koji drži bitnim za obje zemlje.
Na upit o realnosti da hrvatske tvrtke i dobiju posao u projektu
izgradnje cesta na koridoru V.c, jer se favorizirala tvrtka Bosmal,
ministar Dokić je odgovorio kako su šanse za hrvatske tvrtke realne,
te da će izbor izvođača biti transparentan. Dokić je naglasio da
bosanska strana nije dala prioritet Bosmalu, jer, kako je kazao,
Bosmal ne gradi, već su investitori.
Na sastanku je potvrđena granična spojna točka tog koridora između
Hrvatske i BiH na rijeci Savi kod Svilaja s koordinatama autoceste,
dok će se za južnu spojnu točku prema luci Ploče usklađenja obaviti
nakon dovršenja studijskih rješenja zaštite okoliša koje priprema
bosanska strana.
Za Jadransko-jonsku cestu odlučeno je da se na razini ministarstava
osnuje zajednička radna skupina stručnjaka koja će usklađivati
prostorno-prometna rješenja vođenja trase te autoceste ood čvora Ploče
do granice sa Srbijom i Crnom Gorom (SCG). Također je prihvaćen
Dokićev prijedlog da se u roku od dva mjeseca organizira trilateralni
sastanak hrvatskih, bosanskih i predstavnika SCG o koncepciji te
autoceste.
Kalmeta je kazao da će projekt mosta kopno-Pelješac na razini
dvotračne državne ceste ići paralelno s izgradnjom autoceste
Zagreb-Split, jer je riječ o dva različita projekta koji ne utječu
jedan na drugoga. Dio Jadransko-jonske cesta od Ploča do Dubrovnika
trebala bi ići do Osojnika kroz hrvatski teritorij, ali BiH nudi da
ide već od luke Ploče kroz teritorij BiH.
Odobrena je izrada studije brze ceste/autoceste Okučani-Stara
Gradiška do granice s BiH, koja bi trebala biti gotova do kraja ožujka
ove godine. Kalmeta je kazao da će se založiti da izgradnja autoceste
na tom dijelu uđe u idući petogodišnji plan gradnje cesta.
Mosta na Savi kod Jasenovca trebao bi biti gotov do kraja godine,
kazano je, čime će završiti proces gradnje porušenih mostova na Savi i
Uni za što je 20 milijuna eura dala Europska komisija za BiH i osam
milijuna američkih dolara USAID.
Bosanska strana zainteresirana je za modernizaciju i elektrifikaciju
Unske pruge, a dogovoreno je da će u idućih pola godine odrediti
potrebe i mogućnosti obiju strana oko te investicije, istaknuli su
ministri prometa Hrvatske i BiH.
(Hina) xnz ydb