FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DOKIĆ:HRVATSKA PONUDA U UŽEM IZBORU ZA IZRADU STUDIJSKE DOKUMENTACIJE ZA KORIDOR V.C KROZ BIH

ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je danas da je izabran uži krug kandidata za izradu studijske i projektne dokumentacije za realizaciju cestovnog projekta koridora V.c kroz BiH te da su među njima konzorcij iz Hrvatske, u kojem je zagrebački Građevinski fakultet, te jedan iz BiH u kojem su i hrvatske tvrtke poput Instituta građevinarstva Hrvatske.
ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Branko Dokić izjavio je danas da je izabran uži krug kandidata za izradu studijske i projektne dokumentacije za realizaciju cestovnog projekta koridora V.c kroz BiH te da su među njima konzorcij iz Hrvatske, u kojem je zagrebački Građevinski fakultet, te jedan iz BiH u kojem su i hrvatske tvrtke poput Instituta građevinarstva Hrvatske.#L# Koridor V.c prioritetni je infrastrukturni projekat za BiH, vrijedan tri milijarde američkih dolara, ustvrdio je Dokić nakon sastanka s hrvatskim ministrom mora, turizma, prometa i razvitka Božidarom Kalmetom. Resorni ministri potpisali su danas u Zagrebu Sporazum o plovidbi na plovnim putovima unutarnjih voda i njihovom obilježavanju i održavanju, prema kojem će sada dvije zemlje zajednički snositi troškove održavanja plovnosti rijeke Save. Sporazum su danas u Zagrebu potpisali hrvatski ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta i ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine Branko Dokić, koji su sa suradnicima duže razgovarali i o boljem cestovnom povezivanju te željezničkim vezama. Ministri će se, kako su rekli, založiti za što skoriju ratifikaciju potpisanoga Sporazuma, uz odrednicu kako se time dijele troškovi te da plovnost rijekom Savom trebaju osigurati obje strane, pri čemu se od bosanske strane očekuje i da osigura u ovoj godini sredstva za tu namjenu. Hrvatska je u protekle tri godine uložila 35 milijuna kuna, a ove godine za tu je namjenu predvidjela 15 milijuna kuna. Razgovarano je, kako su rekli, o još boljem cestovnom povezivanju, napose u vezi realizacije projekta koridora V.c, Jadransko-jonskoj autocesti, brzoj cesti/autocesti Okučani-Stara Gradiška-Banja Luka, obnovi mosta u Jasenovcu, obilaznici Metkovića te graničnim povezivanjem Hrvatska Kostajnica-Bosanska Kostajnica. Bilo je riječi i o potraživanjima Hrvatskih željeznica (HŽ) od Željeznica BIH, koja, kako se neslužbeno doznaje, iznose oko 6,5 milijuna eura. To pitanje predstavnici željezničkih uprava dviju država međusobno ne mogu riješiti, bez državne pomoći, zbog čega se taj problem diže na razinu ministarstava. Nakon razmatranja, posebnim sporazumom, bit će utvrđen iznos, način i rokovi izmirenja duga HŽ-u. Ministar Kalmeta je ustvrdio kako je oko svih pitanja postignuto suglasje te da su utvrđeni zajednički interesi. Podsjetio je da je Hrvatska zainteresirana da hrvatske projektantske i građevinske tvrtke sudjeluju u gradnji bosanskog dijela, oko 330 kilometara dugog, koridora V.c koji se proteže od Budimpešte, preko Osijeka, Sarajeva i Mostara do Ploča, koji drži bitnim za obje zemlje. Na upit o realnosti da hrvatske tvrtke i dobiju posao u projektu izgradnje cesta na koridoru V.c, jer se favorizirala tvrtka Bosmal, ministar Dokić je odgovorio kako su šanse za hrvatske tvrtke realne, te da će izbor izvođača biti transparentan. Dokić je naglasio da bosanska strana nije dala prioritet Bosmalu, jer, kako je kazao, Bosmal ne gradi, već su investitori. Na sastanku je potvrđena granična spojna točka tog koridora između Hrvatske i BiH na rijeci Savi kod Svilaja s koordinatama autoceste, dok će se za južnu spojnu točku prema luci Ploče usklađenja obaviti nakon dovršenja studijskih rješenja zaštite okoliša koje priprema bosanska strana. Za Jadransko-jonsku cestu odlučeno je da se na razini ministarstava osnuje zajednička radna skupina stručnjaka koja će usklađivati prostorno-prometna rješenja vođenja trase te autoceste ood čvora Ploče do granice sa Srbijom i Crnom Gorom (SCG). Također je prihvaćen Dokićev prijedlog da se u roku od dva mjeseca organizira trilateralni sastanak hrvatskih, bosanskih i predstavnika SCG o koncepciji te autoceste. Kalmeta je kazao da će projekt mosta kopno-Pelješac na razini dvotračne državne ceste ići paralelno s izgradnjom autoceste Zagreb-Split, jer je riječ o dva različita projekta koji ne utječu jedan na drugoga. Dio Jadransko-jonske cesta od Ploča do Dubrovnika trebala bi ići do Osojnika kroz hrvatski teritorij, ali BiH nudi da ide već od luke Ploče kroz teritorij BiH. Odobrena je izrada studije brze ceste/autoceste Okučani-Stara Gradiška do granice s BiH, koja bi trebala biti gotova do kraja ožujka ove godine. Kalmeta je kazao da će se založiti da izgradnja autoceste na tom dijelu uđe u idući petogodišnji plan gradnje cesta. Mosta na Savi kod Jasenovca trebao bi biti gotov do kraja godine, kazano je, čime će završiti proces gradnje porušenih mostova na Savi i Uni za što je 20 milijuna eura dala Europska komisija za BiH i osam milijuna američkih dolara USAID. Bosanska strana zainteresirana je za modernizaciju i elektrifikaciju Unske pruge, a dogovoreno je da će u idućih pola godine odrediti potrebe i mogućnosti obiju strana oko te investicije, istaknuli su ministri prometa Hrvatske i BiH. (Hina) xnz ydb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙