HR-STATISTIKA-Gospodarski pokazatelji PROMET U MALOPRODAJI LANI VEĆI 5 POSTO PROMET U MALOPRODAJI LANI VEĆI 5 POSTO Hina- Financijski servis Promet u trgovini na malo u Hrvatskoj je prošle godine povećan po znatno nižim stopama nego u
godini prije - nominalno je bio veći za 5 posto nego u 2002. godini, dok je realni porast iznosio 3,7 posto, podaci su Državnog zavoda za statistiku. O prošlogodišnjem osjetnom usporavanju porasta maloprodaje govore i podaci da je u 2002. u prometu u trgovini na malo zabilježeno nominalno povećanje za 13,2 posto, a realno za 12,5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Po ocjenama analitičara, znatno sporijoj dinamici rasta prošlogodišnjeg prometa u trgovini na malo, dobrim je dijelom doprinijelo usporavanje kreditne aktivnosti banaka prema stanovništvu, odnosno određeno iscrpljivanje kupovne moći građana. Tako je i 'automobilski boom' koji je zbog povoljnijih kredita stanovništvu utjecao na rast prometa trgovine u 2002. i počecima 2003., ipak na godišnjoj razini u 2003. zabilježio smanjenje. Podaci o strukturi prometa od trgovina na malo po trgovačkim strukama kod motornih vozila pokazuju pad u 2003. za 4,8 posto u odnosu na 2002. Zabilježeno povećanje prometa 2003. u odnosu na prethodnu godine rezultat je rasta prometa u osam kategorija djelatnosti, te istodobnog smanjenja prometa u tri
PROMET U MALOPRODAJI LANI VEĆI 5 POSTO
Hina- Financijski servis
Promet u trgovini na malo u Hrvatskoj je prošle godine povećan po
znatno nižim stopama nego u godini prije - nominalno je bio veći za 5
posto nego u 2002. godini, dok je realni porast iznosio 3,7 posto,
podaci su Državnog zavoda za statistiku. O prošlogodišnjem
osjetnom usporavanju porasta maloprodaje govore i podaci da je u
2002. u prometu u trgovini na malo zabilježeno nominalno povećanje
za 13,2 posto, a realno za 12,5 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Po ocjenama analitičara, znatno sporijoj dinamici rasta
prošlogodišnjeg prometa u trgovini na malo, dobrim je dijelom
doprinijelo usporavanje kreditne aktivnosti banaka prema
stanovništvu, odnosno određeno iscrpljivanje kupovne moći
građana. Tako je i 'automobilski boom' koji je zbog povoljnijih
kredita stanovništvu utjecao na rast prometa trgovine u 2002. i
počecima 2003., ipak na godišnjoj razini u 2003. zabilježio
smanjenje. Podaci o strukturi prometa od trgovina na malo po
trgovačkim strukama kod motornih vozila pokazuju pad u 2003. za 4,8
posto u odnosu na 2002. Zabilježeno povećanje prometa 2003. u
odnosu na prethodnu godine rezultat je rasta prometa u osam
kategorija djelatnosti, te istodobnog smanjenja prometa u tri
kategorije djelatnosti. Pritom je najvećih 21,9 posto povećan
promet u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno hranom,
pićima i duhanskim proizvodima, dok je promet u trgovini na malo
farmaceutskim, medicinskim, kozmetičkim i toaletnim proizvodima
bio veći za 19,7 posto. Najveći pad prometa, i to za 3,4 posto
istodobno je zabilježen u trgovini na malo motornim gorivima i
mazivima, dok je u prodaji, odražanju i popravku motornih vozila
pad iznosio 1,6 posto. Promatrano prema trgovačkim strukama, pak,
najveći je nominalni porast prometa u 2003. godini u odnosu na 2002.
zabilježen kod prodaje rabljene robe - za čak 100,8 posto te voća i
povrća - za 80,9 posto. Najveće je nominalno smanjenje prometa
istovremeno zabilježeno kod ostale trgovine na malo izvan
prodavaonica i iznosilo je 24,6 posto, dok je promet u prodaji
motocikala i dijelova pao 21,9 posto. Broj zaposlenih u trgovini na
malo bio je prošle godine, pokazuju podaci Državnog zavoda za
statistiku, veći u odnosu na 2002. godinu za 5 posto, dok su zalihe u
trgovini na malo povećane za 7,5 posto.