MUENCHEN, 15. veljače 2004. (Hina) - Na njemačkom turističkom tržištu trenutno vlada poslovna neizvjesnost i svakome u turističkom biznisu teško je prognozirati ishod sezone budući se Nijemci sve više okreću kasnijem rezerviranju
svojih odmora a prognozira se i da će ih 39 posto ove godine manje trošiti na putovanja nego lani.
MUENCHEN, 15. veljače 2004. (Hina) - Na njemačkom turističkom tržištu
trenutno vlada poslovna neizvjesnost i svakome u turističkom biznisu
teško je prognozirati ishod sezone budući se Nijemci sve više okreću
kasnijem rezerviranju svojih odmora a prognozira se i da će ih 39
posto ove godine manje trošiti na putovanja nego lani.#L#
Prema podacima objavljenim na Međunarodnom turističkom sajmu CBR
2004. otvorenom u subotu u Muenchenu, njemački će turisti ove godine
za godišnje odmore prosječno izdvojiti 900 do 1300 eura što je za oko
40-ak eura manje nego lani. Rezultat je to nastavka ekonomske krize u
toj zemlji zbog čega su i njemačke plaće već treću godinu na istoj
razini. Slijedom takve situacije najveći njemački organizatori
putovanja (Thomas Cook i TUI) najavili su i sniženja cijena za
mediteranske zemlje od najmanjih tri posto (za Hrvatsku) do najvećih
15 posto (za Egipat). Za vaneuropske zemlje poput SAD, Meksika ili
Kariba najavljuju sniženje cijena 15 do čak 40 posto. U takvoj
situaciji Selimir Ognjenović direktor ID Riva toursa najvećeg
njemačkog specijalista za Hrvatsku koji je prošle godine u Hrvatsku
doveo više od 70 tisuća turista upozorava da će odnos cijene i
kvalitete biti presudan za izbor odmora u Njemačkoj. Naglašava i da
Hrvatska ne bi smjela više dizati cijene a da ovogodišnje povećanje 5
do 15 posto treba opravdati kvalitetnijom ponudom usluga i sadržaja.
Ističe i da Hrvatska i dalje dobro stoji na njemačkom tržištu ali da
je i za ponavljanje prošlogodišnjih dobrih rezultata potrebno puno
raditi i stalno biti prisutan u medijima te u ponudi ne kopirati druge
nego ostati autentičan.
Sličnog je razmišljanja i državni tajnik za turizam Zdenko Mičić koji
je u nedjelju u Muenchenu kazao da trenutna stagnacija (koja je i
očekivana) ne znači pad interesa niti loš ishod sezone s njemačkog
tržišta u Hrvatskoj nego da se Nijemci jednostavno drugačije ponašaju
nego smo navikli. Porast njihovog rezerviranja putovanja putem
interneta ili direktno preko recepcija znači i da se direktori prodaje
hotelskih kuća kampova i drugih moraju više angažirati na tržištu te
biti spremni za dodatne akcije ako se stagnacija bookinga nastavi i za
mjesec dva. Mičić je upozorio i na potrebu veće suradnje svih razina u
hrvatskom turizmu od privatnog do javnog sektora jer se jedino tako
može ostvariti pobjeda na inozemnim turističkim tržištima na kojima se
trenutno zahuktava bitka za turiste.
Sajam CBR u Muenchenu se održava po 35. put do 18. veljače, a uz
Hrvatsku turističku zajednicu (HTZ) hrvatski turizam predstavljaju i
brojni hotelijeri, putnički agenti, predstavnici kampova, nautičari i
drugi. Posebno dobre vijesti dolaze od nautičara koji kažu da je
trenutno porast rezerviranja za Hrvatsku deset posto no istodobno
upozoravaju i na ovoljetnu Olimpijadu u Grčkoj te Europsko nogometno
prvenstvo u Portugalu gdje će kako se očekuje dio njemačkih nautičara
iz Jadranskog mora tijekom ljeta otploviti.
(Hina) xtam ysd