Donese li se taj zakon žurno, kako traži Vlada, štete će biti nesagledive, ocijenila je oporba zaključujući raspravu o tom prijedlogu. Smatraju da HŽ nije spreman za tu podjelu, jer se ne znaju kriteriji podjele imovine te da je HŽ prije trebalo modernizirati.
Zakon je nastavak privatizacijske prakse da se veliki javni sustavi razbiju na manje, a zatim unište, ustvrdio je Pero Kovačević (HSP).
Oporba tvrdi i da su četiri sindikata HŽ-a predloženi tekst podržala zbog sindikalne trgovine, odnosno zbog obećanih izmjena Kolektivnog ugovora. Smatraju da Vlada ne želi sama preuzeti odgovornost za loš zakon, nego se želi skriti iza sindikata.
Državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec odbacio je takve tvrdnje, ističući kako je riječ o "usputnom praktičnom manevru, kojim je Vlada htjela dokazati da je postupak podjele HŽ-a dugo pripreman i usuglašen u krugu menadžmenta i socijalnih partnera".
Naglasio je da je u ta četiri sindikata učlanjeno 99 posto zaposlenih u sustavu HŽ-a.
Oporbi je poručio da država u željeznice investira velik novac, koji se, kaže, ne može kvalitetno iskoristiti ako je usmjeren u sustav koji nije restrukturiran. Zastupnici će poslije podnevne stanke glasovati o raspravljenim točkama.