FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Strategija agresivnih inozemnih akvizicija korporativne Kine

PEKING, 25. srpnja 2005. (Hina/AFP) - Agresivna trka korporativne Kineza udjelom na stranom tržištu bilježi i uspjehe i neuspjehe, noukazuje na odlučnost tamošnjih kompanija da stupe na globalnu scenu.
PEKING, 25. srpnja 2005. (Hina/AFP) - Agresivna trka korporativne Kine za udjelom na stranom tržištu bilježi i uspjehe i neuspjehe, no ukazuje na odlučnost tamošnjih kompanija da stupe na globalnu scenu.

S prosječnim gospodarskim rastom od 9,0 posto godišnje u zadnjih 25 godina, kineske kompanije raspolažu s dovoljno gotovine te postaju sve ambicioznije i napreduju na stranim tržištima. Samo u proteklih tjedan dana energetska kompanija China National Offshoe Oil Corp (CNOOC), najveći proizvođač uređaja za kućanstvo u toj zemlji Haier Group i proizvođač vozila Nanjing Automotive privukli su pozornost medija svojim ponudama za akviziciju poznatih stranih brandova.

Državni Nanjing kupio je u petak posrnulu britansku kompaniju za proizvodnju vozila MG Rover, produljivši listu kineskih poduzetnika koji su uspješno proveli svoje strategije akvizicija.

Možda ta kompanija nije dio elite bogatih multinacionalnih divova poput Siemensa, HSBC-a ili General Motorsa, no puna je novaca. Kineske kompanije troše milijarde na planove proširenja aktivnosti i pokušavaju što brže uhvatiti korak s međunarodnom elitom.

Općenito, kineske kompanije su uložile 33 milijarde dolara u 7.470 kompanija u više od 160 država svijeta do kraja 2003., posljednji su podaci kineskog ministarstva trgovine. "Očekujem da će kineske kompanije u budućnosti kupiti još više inozemnih kompanija a porast će i broj slučajeva spajanja kineskih s inozemnim kompanijama", rekao je Zhang Qi, analitičar Haitong Securitiesa.

I dok je Nanjing uspio u Britaniji, kineski prodor u SAD zaustavljen je nakon što je naftna kompanija Unocal odbacila ponudu tešku 18,5 milijardi dolara u gotovini koju je za njezino preuzimanje bio spreman dati CNOOC. Umjesto toga, Unocal je prihvatio nešto nižu ponudu domaćeg rivala Chevrona.

Haier je pak dao ponudu za američku ikonu u segmentu kućanskih aparata Maytag, vrijednu 1,28 milijardi dolara. Poput CNOOC-ove ponude, i Haierova je naišla na kritike u američkom Kongresu.

Tranzicija od komunističkog centralnog planiranja na tržišno gospodarstvo, započeta prije 25 godina, trebala bi Kini omogućiti suprotstavljanje eliti razvijenih država i osigurati Kinezima prestiž kojem teže.

Među ostalim velikim kineskim korporacijama koje su kupile strane kompanije ističe se i računalna kompanija Lenovo koja je kupila nedavno dio IBM-a za proizvodnju osobnih računala za 1,75 milijardi dolara.

"U 1980-tima skupina nepoznatih južnokorejskih kompanija pretvorila se u međunarodni brand, a u 1960-tima japanske kompanije započele su izlazak na međunarodnu scenu. Sada su kineske kompanije narasle do određenog stupnja na domaćem tržištu i žele učiniti korak naprijed", izjavio je Zhang.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙