FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TV je doista "zaglupljujuća kutija"

WELLINGTON, 22. srpnja 2005. (Hina/dpa) - Televizori su doistazaglupljujuće kutije, zaključili su novozelandski znanstvenici.
WELLINGTON, 22. srpnja 2005. (Hina/dpa) - Televizori su doista zaglupljujuće kutije, zaključili su novozelandski znanstvenici.

Ispitivanje koje je trajalo trideset godina i u koje je bilo uključeno tisuću djece pokazalo je da se djeca koja najviše gledaju televiziju najrjeđe upisuju i završavaju fakultete.

Sedam posto djece koja gledaju televiziju manje od jedan sat na dan stječu najviše kvalifikacije u 26. godini.

"Djeca koja su malo gledala televiziju imala su najbolje izglede za studij i stjecanje diplome", rekao je istraživač Bob Hancox, zamjenik direktora istraživačkog odjela Dunedin.

Neka su djeca provodila više vremena pred televizorom nego u učionici, a istraživanje je pokazalo da skraćivanje vremena provedenog uz televizor poboljšava rezultate u školi.

Znanstvenici su pratili navike 1037 djece rođene u Dunedinu 1972. i 1973. od njihove pete do 15. godine. Istraživanje je pokazalo da su djeca u prosjeku provodila dva sata ispred televizora, što se još više povećavalo tijekom vikenda.

No, više od 20 posto provodilo je pred televizorom više od tri sata svakoga dana. Ta su djeca ostvarila najslabije rezultate u školi.

Premda je gledanje televizije u tinejdžerskoj dobi povezano s uspjehom u školi, najveći utjecaj na stupanj obrazovanja ima gledanje televizije u ranijem djetinjstvu.

"To pokazuje da pretjerano gledanje televizije u ranom djetinjstvu ima trajno štetan utjecaj na uspjeh u školi", zaključio je Hancox.

Studija je pokazala da čak i pametna djeca i ona iz dobro stojećih obitelji koja puno gledaju televiziju rjeđe stječu višu stručnu spremu.

Hacox tvrdi da gledanje televizije dovodi do lošeg uspjeha u školi jer djeca ne pišu zadaće, ne ponavljaju i provode pred televizorom vrijeme koje bi provodili u učenju ili čitanju.

Televizija je, usto, povezana s poremećajima pažnje i ponašanja što može utjecati na uspjeh u školi.

Ovo je prvo istraživanje koje je pratilo djecu sve do odrasle dobi.

Rezultati istraživanja objavljeni su u međunarodnom časopisu Archives of Pediatric and Adolescent Medicine.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙