WTO je formirao vijeća trgovinskih sudaca koja će istražiti uzajamne optužbe Bruxellesa i Washingtona o prekomjernoj pomoći koju su SAD odnosno EU davali dva najveća svjetska proizvođača zrakoplova.
Po pravilima WTO-a, odluka je automatska. Borba između Boeinga i Airbusa počela je baš u trenutku kada i SAD i EU nastoje dati poticaj posrnulim WTO pregovorima o liberalizaciji svjetske trgovine.
Washington se prvi potužio WTO-u na Europljane prošloga listopada, izazvavši uzvratnu reakciju Bruxellesa. Obje strane odmah su se složile da će pričekati s tužbama te su pokrenule pregovore kako bi postigle dogovor. No, sporazum nije na vidiku, pa se SAD vratio u Ženevu, zatraživši presudu WTO-a, a isto je učinio i EU. Ipak, ostavili su otvorena vrata za daljnje razgovore.
Nesporazum je započeo zbog Airbusovih planova za izgradnju novog regionalnog zrakoplova koji bi konkurirao Boeingovom 787, pri čemu je europska kompanija poručila da će tražiti pomoć za njegovo lansiranje od Francuske, Njemačke, Španjolske i Britanije.
SAD je ustvrdio da je Airbus, koji je 2003. preuzeo od Boeinga poziciju vodećeg proizvođača komercijalnih zrakoplova u svijetu, već primio milijarde dolara pomoći, uključujući 6,7 milijardi dolara subvencija za A380 superjumbo.
Bruxelles ističe da je Boeing dobio još veću pomoć od američke savezne države Washington kako bi zadržao tamošnje pogone, a država mu je po tvrdnjama EU pomogla i kroz narudžbe iz ministarstva obrane.