FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Dvije suvremene Siemens lokomotive uskoro na našim prugama

MATULJI,2. lipnja 2005.(Hina) - Dvije suvremene električne višesustavnelokomotive tvrtke Siemens, ES 64-F4, Hrvatske će željeznice (HŽ)kratkoročno unajmiti u vremenu od 27. lipnja do 8. srpnja, za probnuvožnju od Zagreba do Rijeke, najavili su predstavnici HŽ-a.
MATULJI,2. lipnja 2005.(Hina) - Dvije suvremene električne višesustavne lokomotive tvrtke Siemens, ES 64-F4, Hrvatske će željeznice (HŽ) kratkoročno unajmiti u vremenu od 27. lipnja do 8. srpnja, za probnu vožnju od Zagreba do Rijeke, najavili su predstavnici HŽ-a.

Jedna takva lokomotiva te još nekoliko novih i starijih primjeraka lokomotiva izložene su i predstavljene danas na kolodvoru u Matuljima. Predstavljanje lokomotiva održano je u sklopu 8. Međunarodnog savjetovanja o željezničkim kočnicama koje se od 1. do 3. lipnja, u organizaciji tvrtaka Knorr-Bremse iz Beča i Šela iz Zagreba, održava u Opatiji.

Nakon kratkoročnog najma HŽ će izraditi studiju opravdanosti nabavke, kupnje ili najma ukupno 20 takvih višesustavnih lokomotiva do 2009. Lokomotiva Siemens ES 64-F4 stoji 3,8 milijuna eura, a dnevni najam je 1700 eura.

Unajmljivanjem lokomotiva, kako je rečeno, provjerit će se njihov utjecaj na infrastrukturu pruge, utvrditi utjecaj na prijevoznu moć pružne dionice od Zagreba do Moravica i provjeriti njihove stvarne vučne sposobnosti.

Probna bi vožnja trebala omogućiti utvrđivanje uvjeta potrebnih za prihvat takvih lokomotiva u HŽ-ovim radionicama za servisiranje i održavanje te utvrđivanje vremena potrebnog za usavršavanje osoblja.

Uporaba višesustavnih lokomotiva osigurat će premošćivanje problema vuče na dionici Rijeka-Moravice. Naime, istosmjerni sustav napajanja kontaktne mreže na toj dionici od ove će se godine zamjenjivati izmjeničnim sustavom, a HŽ više neće ulagati u istosmjerne električne lokomotive koje sada prometuju na toj dionici.

Postojeće lokomotive održavat će se do 2009. tako da se od Rijeke do Moravica na dan može koristiti do 12 takvih lokomotiva. Za podmirivanje svih potreba vuče vlakova na toj dionici nije dostatno 12 lokomotiva, pa je povremeno potrebno koristiti dizelske lokomotive s kojima je vuča dva do tri puta skuplja od vuče električnim lokomotivama. U tom dijelu, dok se istosmjerni vučni sustav ne zamjeni izmjeničnim sustavom, problem vuče rješavat će se višesustavnim lokomotivama, pojasnili su iz HŽ-a.

Među izloženim lokomotivama predstavljen je i muzejski primjerak lokomotive na parni pogon koja je izrađena 1915. Budimpešti, a u Hrvatskoj je prometovala od 1947. do 1981. na području Zagreba, Varaždina, Karlovca i Osijeka. U fundus Hrvatskog željezničkog muzeja uvrštena je 1991., a restaurirana godinu kasnije. (Hina) xhsup ydb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙