Opći porast distribucije, nakon pada u 2003., ipak je ponajviše posljedica snažnog rasta azijskog tržišta, napose Indije i Kine, dok je pad zabilježen u Europi i u Sjedinjenim Državama, dodaje se u izvješću o "tendencijama svjetskih medija" objavljenom u prigodi 58. svjetskog novinskog kongresa u Seulu.
WAN koji je proveo istraživanje u 215 zemalja i područja, ističe i tri važna fenomena u 2004: velik porast distribucije besplatnih novina (koje ne ulaze u statistiku o prodaji), 32 posto veća posjećenosti internetskih izdanja novina i sve češći prijelaz na manji format i na format tabloida (prihvatilo ga 36 posto novina).
"Zadnjih dvanaest mjeseci bili su iznimno dobri za medijsku industriju u svijetu" i može se utvrditi stanoviti "preporod" u više zemalja nakon nekoliko slabih godina, rekao je Thimothy Balding, glavni direktor WAN-a kojemu je sjedište u Parizu.
Prodaja 6.580 dnevnih listova diljem svijeta ostvarila je "novi rekord" od 395 milijuna primjeraka na dan, dok se broj čitatelja procjenjuje na više od milijardu, tvrdi WAN.
Najveći broj primjeraka novina u svijetu tiska se u Kini (93,5 milijuna), Indiji (78,8), Japanu (70,4) i SAD-u (54,6), dok u Europi prvo mjesto pripada Njemačkoj (22,1 milijun).
Oglašivanje na internetskim stranicama novina poraslo je u 2004. za 21 posto.