Pritom se podsjeća da je u svom dokumentu "55 preporuka za povećanje konkurentnosti", objavljenom u ožujku 2004., Vijeće istaknulo obrazovanje ne samo kao jedan od ključnih nositelja rasta već i kao prioritetno područje u kojem se trebaju izvršiti kvalitetne reforme koje će doprinijeti konkurentskom napredovanju hrvatskog gospodarstva.
O značaju koje Vijeće pridaje obrazovanju, napominje se, govori i podatak da se čak 11 od 55 preporuka odnosi na obrazovanje.
Pri tom su porast udjela visokoobrazovanih u radnoj snazi i odgovarajuće promjene u obrazovnom sustavu preduvjeti ostvarivanja strateških ciljeva Hrvatske koje je Vijeće jasno definiralo u 55 preporuka, istaknuli su članovi Vijeća na jučerašnjoj sjednici.
Složili su se da je radi izazova koje sa sobom donosi globalizacija te prisutne relativno niske sposobnosti hrvatskog gospodarstva da konkurentno napreduje nužno što prije započeti s transformacijom obrazovanja te pri tom koristiti najbolja iskustva drugih.
Istaknuto je da takva transformacija mora biti praćena i s odgovarajućim većim ulaganjima u obrazovanje. Ponovno je naglašeno da se treba razvijati takav obrazovni sustav koji će biti sposoban stvarati kompetentne i konkurentne zaposlenike, odnosno odgovarati potrebama tržišta rada. Uzimajući u obzir da su nastavnici glavni nositelji promjena potrebno je staviti poseban naglasak na njihovu edukaciju.
Kako se navodi, u raspravi su članovi Vijeća podržali rad Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa na tom području.
Dodatno su skrenuli pažnju na činjenicu da strategija obrazovanja mora slijediti plan razvoja Hrvatske, te da je u ovom planu potrebno još jasnije definirati ciljeve, nositelje, kontrolne točke i druge bitne sastavnice.
U cijelosti Vijeće smatra da je pokrenut proces promjena u obrazovnom sustavu koji svojim pozitivnim učincima može doprinijeti potrebnom rastu i razvoju.
Na sjednici je također započeta rasprava o pozicioniranju rada Vijeća kao četveropartitnog tijela koji jača dijalog privatnog i javnog sektora, te o važnosti daljnjeg podizanja značaja konkurentnosti. Time je ujedno otvorena rasprava o budućem konceptu rada Vijeća.