Nacionalnim programom zaštite potrošača za 2005. i 2006. godinu, koje je Hrvatska prihvatila krajem veljače, predviđeno je 2,2 milijuna kuna, među ostalim i za osnivanje, u ovoj godini, triju savjetovališta za zaštitu potrošača te za projekte udruga. Savjetovališta će u ovoj godini biti otvorena u Zagrebu, Osijeku i Splitu, dok je za iduću godinu planirano otvaranje još četiriju savjetovališta, kazao je Vranković na konferenciji za novinare.
Prioriteti Programa, kaže državni tajnik, odnose se na poboljšanje zaštite potrošača na području pružanja javnih i zdravstvenih usluga, područje zdravstvene ispravnosti i kvalitete hrane, sigurnost proizvoda, obrazovanje, obavješćivanje, zaštitu okoliša, financijske usluge i bankarstvo, korištenje nekretnina te područje turističkih i ugostiteljskih usluga.
Vranković je podsjetio i da je Ministarstvo nedavno donijelo Odluku po kojoj zajmodavac prije odobravanja potrošačkog kredita korisniku treba predočiti realnu godišnju kamatnu stopu odnosno pregled godišnjih troškova po tom zajmu. Odluka će se primjenjivati od početka svibnja ove godine.
Najavio je i izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača s ciljem dodatnog usklađivanja postojećeg zakona s zakonodavstvom Europske unije. Time će se, kako je pojasnio, ukloniti nedostaci u važećem zakonu, a koji se odnose na isticanje cijena proizvoda, deklaracije, javne usluge, Nacionalni program, Vijeće za zaštitu potrošača, udruge potrošača te inspekcijski nadzor.
Do ljeta bi, po planovima, trebao biti ustrojen centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača u koji će, uz Ministarstvo, biti uključeni Državni inspektorat sa svojim područnim uredima, sanitarna i veterinarska inspekcija, Sud časti Hrvatske obrtničke komore i Hrvatske gospodarske komore te udruge za zaštitu potrošača. Sustav je nužan radi provedbe pružanja različitih obavijesti iz područja zaštite potrošača, a s ciljem zaštite njihovih prava i interesa te utvrđivanja provedbe nadzora unutarnjeg tržišta putem izvješćivanja o nesigurnim i opasnim proizvodima za potrošače kao i stjecanja osnovnih podataka o pravima i zaštiti potrošača.
Sredstva iz Programa CARDS 2002, kazao je, koristit će se za tehničku pomoć odnosno nabavu informatičke opreme, izradu softvera za uspostavljanje Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača itd.
Načelnica u odjelu za zaštitu potrošača Željka Lukačević Subotić kao najveće probleme u dvogodišnjoj primjeni Zakona izdvojila je područje javnih usluga (voda, struja) i telekomunikacija te probleme vezane za neadekvatne deklaracije na proizvodima.
Mišljenja je da će se tržište približiti potrošaču tako da mu pruži najbolju uslugu za najmanje novaca.
Za petak, 18. ožujka, najavljeno je održavanje stručnog skupa povodom Međunarodnog dana potrošača.