Na zaposlenike iz trgovine, prodaje i marketinga odnosi se blizu trećine, odnosno 30,2 posto svih oglasa za radna mjesta objavljenih na tom internetskom portalu.
Podatke o potrebama na tržištu rada u Hrvatskoj, MojPosao je prikupio na uzorku od preko 12 tisuća objavljenih oglasa, kaže se u priopćenju.
Na drugom mjestu po potražnji su zaposlenici s područja računarstva i interneta, sa udjelom od 12,1 posto svih oglašenih radnih mjesta, a na trećem s područja ekonomije, s udjelom od 10,5 posto.
Po brojnosti oglašenih potreba od strane poslodavaca potom slijede područja strojarstva i elektrotehnike, administrativnih zanimanja te turizma, ugostiteljstva i prehrane.
Najveći porast oglašenih potreba zabilježen je u turizmu, ugostiteljstvu i prehrani. U tom području, na koje se odnosi 6,5 posto ukupnih oglasa u 2004. bilježi se porast od 1,8 postotnih poena u odnosu na 2003. godinu.
Slijedeći porasti su u obrazovanju i brizi o djeci (2,8 u 2004. u odnosu na 1,3 posto u 2003.), administrativnim zanimanjima (7,1 posto prema 6,4 posto) i računarstvu i internetu (12,1 posto prema 11,8 posto).
Kod menadžerskih pozicija, kojih je u ukupnom broju oglašenih pozicija tijekom 2004. godine bilo 6,73 posto, najveća potražnja tijekom 2004. bila je također u trgovini, prodaji, marketingu na koje se odnosilo 39,5 posto svih oglašenih radnih mjesta tog profila.
Slijedi opća ekomonija, na koju otpada 26,6 posto oglašenih menadžerskih pozicija, strojarstvo i elektrotehnika imali su udjel od 7 posto, turizam, ugostiteljstvo i prehrana 5,8 posto, računarstvo i internet 5,7 posto te građevina i arhitektura 5,3 posto.
Tijekom četiri godine postojanja portala MojPosao oglašeno je ukupno 40.000 radnih mjesta, a njihove procjene su da je tim putem posao pronašlo oko 25.000 osoba.
U priopćenju se podsjeća na zadnje podatke o vrijednosti indeksa tržišta rada koji MojPosao računa kvartalno. Oni pokazuju strukturalnu neprilagođenost hrvatske radne snage. Procjenjuje se stoga da, iako je mnogo nezaposlenih i otvaranje novih radnih mjesta ograničeno, poslodavci očekuju da će morati znatno povećavati plaće kako bi privukli kvalitetne zaposlenike. To pak ukazuje na to, kako se ističe, da je hrvatsko tržište rada oštro podijeljeno u konkurentni i nekonkurentni segment.