Dvije su strane, kako su izvijestili iz HŽ-a, konstatirale da je opseg putničkoga prijevoza manji od očekivanoga. Zbog toga podupiru daljnje aktivnosti za povećavanje putničkoga prijevoza između Hrvatske i Slovenije, kao i za povećavanje putničkoga prijevoza X. koridorom.
Kako bi došlo do toga partneri će, utvrđeno je, razvijati proizvode koji će biti usporedivi s proizvodima koji su već afirmirani na željezničkom tržištu u Europi, a s drugim partnerima u prijevoznom lancu (brodarima) razvijat će tržišno zanimljive usluge kako bi se slovenska mjesta povezala odredištima na Jadranu. Istodobno će poboljšavati razinu kvalitete usluge u postojećim vlakovima za prijevoz putnika te razvijati ponudu agencijskih vlakova za prijevoz putnika specifične strukture.
Sporazum je samo institucionalni okvir za dosadašnju suradnju između dviju željezničkih uprava koja je, rečeno je, vrlo dobra, ali do sada nije dala očekivane rezultate. Zato je dogovoreno da se zajedničkim proizvodima prodornije pristupi pojedinim tržištima i korisnicima.
Dogovoreno je i da se u vrlo kratkom roku usklade projekti o zajedničkom uređivanju kolosijeka i osposobljavanju pruge prema tvornici u Straži (prijevoz stakla), o zajedničkoj ponudi za prijevoz koksa iz Luke Rijeka u Austriju, o mogućem uvođenju vlakova za prijevoz praćenih automobila u ljetnoj sezoni između austrijskoga grada Willacha, Ljubljane i Splita s jedinstvenom kartom za ukrcaj na trajekt te o otvaranju zajedničkoga zastupstva u Turskoj, koja je i HŽ-u i SŽ-u veliko potencijalno tržište, izvijestili su iz HŽ-a.