FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Uskoro nacionalna strategija skrbi o nadarenim učenicima i studentima

ZAGREB, 13. siječnja 2005. (Hina) - Ministarstvo znanosti, obrazovanjai športa krajem ožujka predložit će Vladi prijedlog nacionalnestrategije skrbi o nadarenim učenicima i studentima u sklopu koje bise sustavno brinulo o nadarenima, od predškolske do visokoškolskedobi.
ZAGREB, 13. siječnja 2005. (Hina) - Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa krajem ožujka predložit će Vladi prijedlog nacionalne strategije skrbi o nadarenim učenicima i studentima u sklopu koje bi se sustavno brinulo o nadarenima, od predškolske do visokoškolske dobi.

Stručna skupina Ministarstva napravila je okvirni program za izradu nacionalne strategije u kojemu se, uz ostalo, postavljaju ciljevi i metode identificiranja nadarenih učenika i studenata, načini osposobljavanja nastavnika i mentora te osnove rada s nadarenima, izjavio je državni tajnik za znanost u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa Juraj Božičević, koji je i pokrenuo izradu strategije.

Procjena je da u sustavu osnovnog, srednjeg i visokog školstva ima više od 10 posto nadarenih, a u vrtićkoj populaciji čak i više.

Ministar Dragan Primorac izjavio je krajem prošle godine da je za projekt nadarenih učenika i studenata osigurano tri milijuna kuna.

Nakana je nadarenoj djeci i mladim ljudima ponuditi posebne programe, kao i uvjete za razvoj vještina u kojima se ističu.

Svrha nije stvoriti kvazielitizam, već intelektualnu elitu, pozitivne vođe koji će biti društveni pokretači, kazao je Božičević.

Nadarenu djecu kani se identificirati metodom promatranja i praćenja, izjavio je član stručnoga tima Ministarstva za izradu strategije Mirko Drenovac. Zatim će se djeca testirati, nakon čega se izraditi psihološki profil djeteta kako bi se postavili uvjeti za najbolje korištenje njegovih potencijala, dodao je Drenovac.

Po njegovim riječima, najbolje je testirati bistru djecu vrtićke dobi s čijim se potencijalima u konačnici mogu napraviti "čuda", a također je važna, kako ističe, i motivacija djece, bez koje se teško može uspjeti.

Iako je do sada za nadarene bilo izdvajano oko milijun kuna, nije bilo sustavnog praćenja financiranja projekata nadarenih pa je novac rascjepkan na kratkoročne i u konačnici neproduktivne projekte. Primjerice, škola bi tražila financiranje projekata robotika, osnove jazza ili uzgoja puževa, koji bi možda trebali biti slobodna aktivnost, ali ne i projekt za nadarene.

(Hina) xmb ymc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙