Nadnaslov:Italija: Država puni proračun automobilskim porezom
Naslov: Talijanske porezne glavobolje
Podnaslov:Dok pobjedničke stranke na izborima - koje tu činjenicu
umnogome imaju zahvaliti upravo obećanjima o manje poreza
i manjem uplitanju države u gospodarstvo - stupe na vlast
i donesu svoje zakone, što će očigledno potrajati, Talijani
će i dalje plaćati čak 200 poreza. Među njima najveći
prihod u državnu blagajnu donose porezi vezani uz
automobile, što u znatnoj mjeri pogađa kako loše stojeću
automobilsku industriju, tako i vlasnike automobila,
posebice stoga što na svaku obitelj u prosjeku dolaze
dva automobila.
Piše: Nevio LUKŠIĆ, AR
RIM - Gotovo četvrtina od ukupnog godišnjeg poreznog ubira otpada na
razne poreze vezane uz automobile.
Premda je automobilska industrija za Italiju jedna od najvažnijih i
premda je u prošloj godini bila u velikoj krizi budući da je prodaja
vozila talijanskih proizvođača opala za oko 25 posto, država nije
htjela odustati ni od najmanjeg dijela poreznog ubira koji nije malen.
Od raznih poreza vezanih uz automobilski sektor talijanska država je
prošle godine uzela 83.000 milijardi lira (osamdesettri tisuće
milijardi lira), što je više od 18 posto ukupnog prihoda od raznih
poreza, a kojih u Italiji ima čak 200.
Nije ni čudo što su na prošlim izvanrednim parlamentarnim izborima,
održanima 27. i 28. ožujka, pobijedile stranke koje su Talijanima
obećavale manje poreza i manje uplitanja države u gospodarstvo.
Stranke pobjednice, a na prvom mjestu Sjeverna liga koja inzistira na
stvaranju federalne Italije, kažu da je brojka od 350.000 zaposlenih
vijećnika u raznim općinama prevelika i da bi se taj broj mogao
smanjiti novim reformama.
No, bez obzira na izborne rezultate i obećanja stranaka, Talijani će
i u ovoj godini morati plaćati veliki porez, štoviše još i veći
obzirom da je vlada krajem prošle godine donijela takve zakone koji će
još više stanjiti džepove.
Međunaslov: Povećano porezno "kažnjavanje" vlasnika automobila
Tako je, primjerice, i na ovu godinu produžena supertaksa na luksuzne
automobile, one jače od 2000 kubika. Time talijanska država ne pomaže,
već upravo suprotno, automobilskoj industriji koja, za razliku od one
u drugim europskim državama, ne uspijeva izaći iz krize. Upravo u
prosincu 1993. godine vlada je donijela odluku o povećanju cijene
benzina kako bi to povećanje otišlo u državne blagajne, a što je bio
novi udarac proizvođačima automobila.
Među europskim državama Italija ne samo što ima najvišu cijenu
benzina, već i najviše uzima kao porez od maloprodaje toga pogonskog
goriva. Od 1665 lira, koliko stoji litra supera, 1224 odlazi u državnu
blagajnu, a od 1550 lira, koliko stoji zeleni benzin, državi odlazi
1116 lira. Zbog povećanja cijene benzinu, zapravo onoga dodatka za
državu, ove će godine automobilisti potrošiti oko 200.000 lira više
nego prošle godine.
Fiskalni teret na ukupnu cijenu benzina u drugim je državama mnogo
manji. U Njemačkoj od cijene supera 1072 lire ide u državnu blagajnu,
u Velikoj Britaniji 921 lira, u Švicarskoj 954, a u Španjolskoj 893
lire.
Talijanska država je najviše poreza u automobilskom sektoru ubrala
upravo od prodaje benzina (41.370 milijardi), zatim od poreza na
prodaju automobila i popravke (14.000 milijardi), od poreza na
posjedovanje automobila (6.600 milijardi) i od raznih taksenih marki
za vozačke dozvole itd. (2.500 milijardi).
No teškoće za vlasnike automobila nisu time iscrpljene. Od 1. siječnja
ove godine poskupila je obvezna godišnja putarina, zatim je poskupilo
korištenje autocesta, a od 1. lipnja poskupit će i obvezno osiguranje.
U Italiji ima više od 30 milijuna automobila na 57 milijuna stanovnika
što znači da svaka obitelj u prosjeku ima dva, ne računajući tu i
motore.
Ako talijanska država nastavi s politikom poreznog "kažnjavanja"
vozača osobnih automobila, onda ni automobilska industrija neće moći
izaći iz krize u koju je ušla, a to opet znači gubitak zaposlenja za
tisuće i tisuće djelatnika.
Talijani su glasovali za one koji su im obećali "manje države i više
tržišta", ali dok te stranke stvarno zavladaju i uvedu svoje zakone
proći će još jedna godina.
(Hina) br
081333 MET apr 94
081333 MET apr 94
SKV: Hrvatska u 12,30 sati
SKV: Sport u 12.30 sati
Potpuno lokalizirani požari oko Los Angelesa, tri tjedna nakon izbijanja
SKV: Svijet u 12,30 sati
Njemačka: Osuđen ugostitelj hrvatskog porijekla koji je uz pizzu prodavao kokain
SDP: Restović i Baranović kandidati za šibenskog gradonačelnika i župana
Prosvjedovalo 500-tinjak građana, kirurg poručio: U bolnici je neviđena kriza
Umro bivši njemački predsjednik Horst Koehler
Grbin: Briga o djeci je naš prioritet
PU: Promet u maloprodaji 19 posto veći nego 24. 1. ali i 44 posto manji nego 17. 1.