FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAFTNI DERIVATI U REŽIMU POSEBNOG POREZA NA PROMET

ZAGREB, 11. ožujka (Hina) - Hrvatska je Vlada na sjednici 10. ožujka u paketu prihvatila šest zakonskih prijedloga, koji u naš porezni sustav unose novinu inače poznatu u poreznoj politici zapadnoeuropskih zemalja. Riječ je o akcizi ili trošarini, porezu koji se ne naplaćuje u postotku, nego u apsolutnom iznosu i to po jedinici proizvoda koji se oporezuje. Taj posebni porez zapravo je jedna vrsta korektiva, jer je tendencija da se porez na promet izjednači za sve proizvode u prometu i to na visini od 20 posto. U tom slučaju bi akciza bila onaj porez na dodanu vrijednost, koji se primjenjuje u zemljama Europske unije. Po Prijedlogu zakona o posebnom porezu na naftne derivate akciza se naplaćuje na one derivate, kod kojih je dosadašnje porezno opterećenje bilo znatno više od 20 posto. To su motorni benzin MB-86 i MB-98, na koje je porez dosad iznosio 97 posto, zatim motorni benzin BMB-91 i BMB-95, na koje je porez iznosio 62 posto, pa diesel gorivo D-1, D-2 i D-3 (dosadašnji porez bio je 80 posto) i ulje za loženje EL i LS (dosadašnji porez 39 posto). Porezna je osnovica za te naftne derivate rafinerijska cijena, uvećana za ovisne troškove i maržu, a trošarina iznosi: za motorni benzin MB-98 i MB-86 - 2.280 HRD po litri; za motorni benzin BMB-95 i BMB-91 - 2.090 HRD po litri; za dizelska goriva D-1, D-2 i D-3 - 1.550 HRD po litri; za ulje za loženje EL i LS - 396 HRD po litri. Tome treba dodati i jedinstvenu poreznu stopu od 20 posto, koja bi se naplaćivala pri prodaji derivata krajnjim potrošačima, nakon izmjene sadašnjeg Zakona o porezu na promet proizvoda i usluga. Tako bi se cijene tih derivata, kad se zakon počne primjenjivati, dakle 1. srpnja ove godine, mogle povećati, te bi se za motorni benzin Mb-98 plaćalo 4.560 HRD, umjesto sadašnjih 4.000, za motorni benzin BMB-95 4.180 HRD (sada 3.800 HRD), a za diesel gorivo D-2 3.876 HRD, umjesto sadašnjih 3.400 HRD. Međutim, u obrazloženju Nacrta prijedloga zakona o posebnom porezu na naftne derivate, što ga je podnijela vladina Koordinacija za gospodarstvo kaže se da će se trošarine primjenjivati pod uvjetom da se zadrži postojeća rafinerijska cijena, uvećana za ovisne troškove i maržu. Dalje se dodaje da će porast poreznog opterećenja biti moguće neutralizirati smanjenjem udjela rafinerijske cijene, ovisnih troškova i marže, što znači da bi se maloprodajne cijene spomenutih naftnih derivata zadržale na sadašnjoj razini, ili, drugim riječima - ne bi došlo do poskupljenja. I još jednu novinu donosi novi zakon o posebnom porezu na naftne derivate. Iz cijene naftnih derivata neće se više naplaćivati naknada za ceste, koja je dosad bila izravni i najveći prihod "Hrvatskih cesta", poduzeća za održavanje, zaštitu, modernizaciju i izgradnju javnih cesta u Hrvatskoj. Taj izvor prihoda za cestovnu infrastrukturu sada seli u državni proračun. (Hina) mp ds 111210 MET mar 94 11HHMM MET mar 94

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙