ZAGREB, 23. listopada (Hina) - Odluku hrvatske Vlade s njezine
posljednje sjednice, o sanaciji jadranskih brodogradilišta, komentira
u današnjem "Vjesniku" Gradimir Radivojević i piše: "Vladina se odluka,
za koju se dugo znalo da će uslijediti, očekivala u brodograditeljskim
centrima sa zebnjom za sudbinu djelatnika i samih navoza, ali nema
reakcija koje bi negirale neophodnost sanacije. Prema onome što se
sada zna, ne slažu se, istina, svi u načinu njezine provedbe, pa mnogi
nešto jače nego Vlada ističu značaj socijalnoga elementa koji će doći
do izražaja kad tisuće sadašnjih djelatnika izgube posao na navozima.
Ipak, s olakšanjem se konstatira: neka konačno započne, pa što bude!
Svi su naime svjesni da se u brodogradnji ne može dalje s gomilanjem
gubitka i vučenjem vagona duga teškoga pola milijarde dolara za sobom.
Nove narudžbe, potvrđene naručiteljima i vladinim jamstvima, pristižu
u jadranska brodogradilišta sve češće, ali tko razuman može ući u
gradnju broda a da je pritom siguran da će mu takav posao donijeti
gubitak koji će postojati sve dok se ne razriješe dosadašnje dubioze".
Radivojević u nastavku ukratko opisuje situaciju u hrvatskoj
brodogradnji. Kao jedan od najvažnijih problema koji će se ovom
sanacijom dotaknuti, izdvaja problem kako u vlastitom brodogradilištu
graditi i domaću flotu. Smatra da je za hrvatsko gospodarstvo manje
važno hoće li hrvatska brodarska poduzeća ostati u sadašnjim oblicima
i veličini od činjenice "da Hrvatska mora zadržati i razvijati svoju
trgovačku mornaricu".
Na kraju članka osvrće se i na problem riječke luke i piše: "Luka
Rijeka je izlaz hrvatskoga gospodarstva u prekomorski svijet, a
dokazala se i kao veoma značajno tranzitno središte za niz europskih
zemalja koje je već smatraju 'svojom matičnom lukom'. Njezinim
organizacijskim zaokruženjem, koje će biti dovršeno stupanjem na snagu
Zakona o lukama, razrješenjem financijskih dubioza za što je Vlada
zadužila Upravni odbor luke, dajući mu svesrdnu podršku, te konačnim
otklanjanjem svih umjetnih zapreka za ulazak stranoga kapitala u
slobodnu zonu luke (to je u najužoj svezi s pravnim statusom pomorskog
dobra kao nacionalnog bogatstva), stvaraju se uvjeti ne samo za
povratak hrvatskih brodova u tu luku, već i za sve veći dolazak
stranih brodara. Time se kompleks pomorskoga gospodarstva zaokružuje i
postaje nezaobilaznom sastavnicom hrvatskoga gospodarstva u cjelini.
Ova je Vlada tako na dobrome putu da, uza sve kritike koje su joj
upućivane, dobije prolaznu ocjenu na 'ispitu' o pomorstvu".
(Hina) dd
230700 MET oct 95
Odmetnuta regija Moldavije kaže da ostaje bez plina
Najava događaja - svijet - za subotu, 25. siječnja
Najava događaja - fotografije - za subotu, 25. siječnja
Najava događaja - sport - za subotu, 25. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za subotu, 25. siječnja
Najava događaja - kultura - za subotu, 25. siječnja
Zelenskij: Putin pokušava manipulirati Trumpovim mirovnim naporima
U Rijeci zavladale maškare, izabrana nova Kraljica karnevala
Španjolska: Las Palmas - Osasuna 1-1
Euroliga: Fenerbahce prekinuo Olympiakosov pobjednički niz