ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Ravnatelji srednjih škola Zagrebačke, Karlovačke, Krapinsko-zagorske, Varaždinske, Koprivničko-križevačke, Bjelovarsko-bilogorske, Virovitičko-podravske, Sisačko-moslavačke te Međimurske županije i grada
Zagreba, na sastanku u ponedjeljak, 9. listopada, u Zagrebu odlučili su, sukladno s prijedlogom predsjedništva Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja (HSR), da iznesu svoje stajalište u vezi promjena u eksperimentalnim programima dvojezične nastave u zagrebačkim gimnazijama, priopćeno je danas, uz ostalo, iz Udruge HSR.
ZAGREB, 11. listopada (Hina) - Ravnatelji srednjih škola Zagrebačke,
Karlovačke, Krapinsko-zagorske, Varaždinske, Koprivničko-križevačke,
Bjelovarsko-bilogorske, Virovitičko-podravske, Sisačko-moslavačke te
Međimurske županije i grada Zagreba, na sastanku u ponedjeljak, 9.
listopada, u Zagrebu odlučili su, sukladno s prijedlogom
predsjedništva Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja (HSR), da
iznesu svoje stajalište u vezi promjena u eksperimentalnim programima
dvojezične nastave u zagrebačkim gimnazijama, priopćeno je danas, uz
ostalo, iz Udruge HSR. #L#
U današnjem priopćenju, koje je u ime predsjedništva Udruge Hrvatskih
srednjoškolskih ravnatelja potpisao njezin predsjednik prof. Petar
Galauner, stoji da ravnatelji "prvenstveno žele naglasiti da je
neprimjereno, žalosno i nedopustivo, namjerno ili nenamjerno poticati
djecu, učenike srednjih škola, na izlaske na ulice i izostajanja s
nastave, kako bi se preko njih vršio pritisak da se stručna pitanja
školstva rješavaju na ulici, umjesto u nadležnim institucijama na
stručnoj razini".
U priopćenju se nadalje ističe da budući da je program dvojezične
nastave "vrlo zahtjevan projekt, i u pogledu njegove financijske i
programske artikulacije, nije uslijedila odluka o njegovoj
verifikaciji, jer je prosuđeno da ne zadovoljava u potpunosti
postavljene zahtjeve".
Navedeni eksperimentalni program dvojezične nastave "nije zadovoljio
ni prisutnim zahtjevima za postojanjem programa na stranom jeziku u
koje bi se mogla uključiti djeca stranih državljana iz diplomatskih i
drugih službi, a ni zahtjevu Hrvatske matice iseljenika za postojanje
programa koja bi mogla pratiti djeca povratnika iz dijaspore i koji bi
im postupno omogućio da nauče hrvatski jezik i prate nastavu na
hrvatskom jeziku".
U analizi eksperimentalnog dvojezičnog programa i provedbe stručnih
programa u europskim zemljama, došlo se do zaključka kako je ovakva
nastava primjerena privatnim školama u kojima se u europskim zemljama
uglavnom i provodi, navodi se u priopćenju.
"Kao ravnatelji srednjih škola dužni smo stvarati atmosferu
tolerancije u svojim sredinama, no to ne znači i tolerancije
samovoljnih odluka i nepoštivanja zakona kojima se stavlja u pitanje
temeljni red i ustrojstvo škole, ili pak ustroj cjelokupnog školstva",
stoji, uz ostalo, u današnjem priopćenju iz Udruge hrvatskih
srednjoškolskih ravnatelja.
(Hina) mb/dk sp
112219 MET oct 95