ZAGREB, 3. listopada (Hina) - U povodu ukidanja dvojezičnog programa u zagrebačkoj 18. gimnaziji, Nastavničko vijeće i ostali djelatnici te gimnazije održali su danas konferenciju za novinare na kojoj su govorili o proteklim
događajima vezanima uz školu i program.
ZAGREB, 3. listopada (Hina) - U povodu ukidanja dvojezičnog programa u
zagrebačkoj 18. gimnaziji, Nastavničko vijeće i ostali djelatnici te
gimnazije održali su danas konferenciju za novinare na kojoj su
govorili o proteklim događajima vezanima uz školu i program. #L#
Konferencija je sazvana, rečeno je, radi očitovanja o proteklim
zbivanjima koja su prošlog tjedna rezultirala prosvjedima učenika, a
od jučer i kulminirala smjenjivanjem ravnateljice 18. gimnazije,
profesorice Branke Liebhardt-Šupe, koja se borila za očuvanje tog
programa. Iskazujući revolt radi razrješenja s dužnosti dosadašnje
ravnateljice, učenici su jučer održali mirni prosvjed u školskoj
dvorani. Svoje nezadovoljstvo tom odlukom profesori su izrazili tako
što su jučer počeli prosvjed neobavljanjem nekih svojih nastavničkih
obveza.
Profesorica Liebhardt-Šupe podsjetila je na "kronologiju događaja",
tj. da je tek 24. rujna, dakle, tri tjedna nakon što je nastava počela
i učenici se upisali u taj program, stigao prvi dopis Ministarstva
prosvjete i športa u kojem se dvojezični program zabranjuje.
Izražavajući punu potporu profesorici Liebhardt-Šupe, nazočni
profesori, roditelji i učenici, istaknuli su da je dvojezična nastava
u školi imala velik uspjeh, čemu u prilog svjedoče brojni kontakti
koje je ta škola ostvarila s partnerima iz inozemstva, (sudjelovanje u
Jugend Akademie u sklopu projekta Alpe-Adria, zatim u francuskom
projektu Class Villete te primanje u lanac UNESCO-vih škola).
Profesori ne poriču da u provođenju dvojezične nastave ima teškoća,
na što su, kažu, upozoravali i sami, ali ističu i uvjerenost da je
"dvojezični program u gimnazijama hrvatski nacionalni interes".
Koordinatorica dvojezične nastave za njemački jezik prof. Milica
Bračun smatra kako se "može slobodno reći da svi u dvojezičnoj nastavi
obavljaju dvostruki posao", te dodaje da "ako učenici uz to pokazuju
dobre rezultate i vole program, onda ogorčenost u ovoj situaciji ne bi
smjela nikoga začuditi".
(Hina) mb dd
031907 MET oct 95