FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL O "HRVATSKOM IDENTITETU I OBRAZOVANJU"

ZAGREB, 23. lipnja (Hina) - O temi "Hrvatski identitet i obrazovanje" govorili su stručnjaci iz područja odgoja i obrazovanja na danas održanom okruglom stolu na Filozofskom fakultetu. Na skupu, koji je organizirala Hrvatska akademija odgojnih znanosti i Filozofski fakultet - Pedagogijske znanosti, istaknuta je veza nacionalog identiteta s odgojem i obrazovanjem, te potreba da se naša situacija usporedi s europskim i svjetskim kretanjima. Upozoreno je na opasnost od zatvaranja u nacionalno, kao što je nekada postojala opasnost od zanemarivanja i gubitka nacionalnoga identiteta, kulture i školstva. Nacionalni je identitet nadređen odgoju i obrazovanju, no, školski sustav mora taj identitet razvijati i afirmirati, misli dr. Nedjeljko Kujundžić. Iako je nacionalni identitet nadređen školskom sustavu programski i ciljevima, škola ga potiče i podržava jer ni jedan identitet nije stalna i zatvorena cjelina, rekao je dr. Kujundžić zaključujući da je "odnos školstva i nacionalnog identiteta dijalektičan, obostran i multikulturalan". Dr. Kujundžić smatra da pitanje tog odnosa ima prednost, zbog "mijenjanja svjetskoga svjetonazora" te "duhovnog osamostaljivanja" zemalja bivšeg političkog sustava. Govoreći o samom pojmu identiteta (od osobnog preko zavičajnog do nacionalnog), dr. Dragutin Rosandić je istaknuo kao bitne oblike nacionalnog identiteta - jezik, prošlost i teritorij. Naglašavajući pripadnost hrvatskog kulturnog prostora zapadnoeuropskom, dr. Vjekoslav Mikecin izdvojio je pet temeljnih obilježja hrvatske kulture. To su, rečeno je, specifična narodna tradicija, zajednička europska ishodišta, međusobni utjecaji, izvorno stvaralaštvo i otvorenost. (Hina) mb mn 231552 MET jun 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙