ZAGREB, 28. veljače (Hina) - Odbor za pomorstvo, promet i veze
Zastupničkog doma hrvatskog Sabora na današnjoj je sjednici
raspravljao o Izvješću o stanju Javnog poduzeća Hrvatske željeznice i
poslovanju HŽ-a u 1994. godini.
Hrvatske su željeznice, navodi se u izvješću, među najteže pogođenim
subjektima u agresiji na Republiku Hrvatsku. Prekid prometa na trećini
pruga prouzročio je gubitak oko 65 posto prihoda ostvarenih prije
rata. Izravne štete veće su od 350 milijuna dolara, a stanje voznog
parka posebno je ograničavajući čimbenik u odvijanju i sigurnosti
prometa.
Direktor HŽ-a Bartol Ivanuša naveo je da je u prošloj godini robni
promet u odnosu na 1993. smanjen za 3,3 posto, dok je u putničkom
povećan 3,8 posto te je sada ukupni obujam prijevoza na razini oko 26
posto predratnoga. Unatoč subvencijama iz državnog proračuna Hrvatske
željeznice su u razdoblju 1992. - 1994. poslovale s gubicima koji su
pokrivani na teret kapitala HŽ-a. U ovoj godini očekuje se povećanje
prihoda od 178 milijuna kuna. Planira se povaćanje prijevoza u
putničkom prometu pet posto, a u robnom 11,8 posto. Iz državnog
proračuna za ovu godinu za HŽ je izdvojeno 925 milijuna kuna (178
milijuna kuna manje nego 1994.) a ukupni prihod planira se u iznosu od
2.359 milijuna kuna. Rashodi bi, kako se predviđa, iznosili 2.470
milijuna kuna. Direktor HŽ-a Bartol Ivanuša zauzeo se za racionalniji
rad i korištenje sredstava te istaknuo potrebu suradnje HŽ-a s
županijama i gradovima u uspostavi prigradskog željezničkog prometa.
Ministar pomorstva, prometa i veza Ivica Mudrnić kazao je da se u
poslovanju HŽ-a ne može i ne smije provoditi socijalna politika, nego
poslovanje treba prilagoditi zahtjevima i potrebama tržišta. Vrlo
značajnim Mudrinić je istaknuo modernizaciju i prilagođavanje rada
Hrvatskih željeznica tranzitnoj politici europskih zemalja. Također je
naglasio da hrvatska Vlada daje podršku HŽ-u za dobivanje međunarodnih
kredita, kao i garancije za robne kredite za nabavu rezervnih dijelova
i modernizaciju postrojenja.
U raspravi je, među ostalim, istaknuta potreba rješavanja pitanja
riječkoga željezničkog čvora, te izmjena željezničkih propisa. Marijan
Jurić (HDZ) kazao je da se i bez novca može riješiti dosta pitanja,
primjerice dovesti na potrebnu razinu zapuštene vagone. Jurić je
posebno zabrinut zbog sigurnosti željezničkog prometa u Hrvatskoj.
Boris Tepšić (HSLS) drži da stanje na željeznici nije samo posljedica
agresije na Republiku Hrvatsku. Juraj Buzolić (HDZ) zauzeo se za
otvaranje prigradskih željezničkih pruga u Splitsko-dalmatinskoj
županiji, za što nije potrebno izdvojiti velika sredstva, a Mirko
Tankosić (HNS) predložio je poboljšanje u putničkom željezničkom
prometu na relaciji Zagreb - Osijek.
(Hina) sšh ds
281647 MET feb 95
28HHMM MET feb 95
Potpora brexitu najmanja do sada, većina Britanaca za povratak u EU
DHMZ: Pretežno sunčano
SKV: Svijet uz kavu
SVJETSKA TRŽIŠTA: Poslovni rezultati kompanija podržali rast Wall Streeta
SAD istražuje je li DeepSeek koristio čipove koji se ne smiju izvoziti u Kinu
Sudac spriječio Trumpovu administraciju da prebaci transrodnu osobu u muški zatvor
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali