FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREMIJER VALENTIĆ U HRVATSKIM ŽELJEZNICAMA (DUŽA VERZIJA)

ZAGREB, 21. veljače (Hina) - "Hrvatske željeznice više nisu u najlošijoj skupini poduzeća, već su tvrtka s pozitivnom tencencijom rada i stvorenom dobrom i zdravom klimom unutar poduzeća", izjavio je nakon današnjih razgovora s poslovodstvom i predstavnicima Sindikata Hrvatskih željeznica (HŽ) predsjednik hrvatske Vlade Nikica Valentić. Premijer je dodao kako je cilj tijekom ove godine srediti i sanirati financijsko stanje u Hrvatskim željeznicama te poslovnu 1995. završiti blizu nule. "Ako u HŽ-u uspijemo stabilizirati poslovanje bit će to znatan doprinos ukupnoj stabilizaciji gospodarstva", kazao je Valentić dodavši da bi slijedeća godina tada bila godina ozbiljnog razvoja. Direktor HŽ-a Bartol Ivanuša kazao je da je u prva dva mjeseca ove godine transportni promet povećan za 50 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je putnički promet također bio nešto veći. "Ti su rezultati", kazao je, "postignuti s manjim brojem vlakova, što znači s većom efikasnošću". Temeljem sklopljenih ugovora s predstavnicima Mađarske, Slovačke, Češke i Austrije i drugih zemalja može se u ovoj godini očekivati 20 posto veći međunarodni prijevoz dok procjene govore da bi domaći promet bio povećan 7 posto, napomeno je direktor Ivanuša. Govoreći o izvršavanju zaključaka i sporazuma sa sindikatima, sklopljenog 27. prosinca 1994., direktor HŽ-a je ukratko predstavio i program sanacije voznog parka i infrastrukture HŽ-a, što je također bila jedna od točaka iz sporazuma. Riječ je o programu vrijednom 658 milijuna kuna, od čega je 290 milijuna kuna namijenjeno za sanaciju voznog parka, a ostalo za infrastrukturu i modernizaciju poslovanja. Jedan od problema je i nedovoljan broj električnih lokomotiva istosmjernog sustava, a kao privremeno rješenje dogovoren je najam od Poljskih željeznica, rekao je Ivanuša. U programu sanacije je i sanacija 10 takvih lokomotiva, pri čemu je cijena sanacije 4,3 milijuna kuna po lokomotivi, a ona će se obavljati u Končaru i TŽV-u. Problem su i teretni vagoni jer od 8 tisuća dostupnih ispravna je polovica, a za normalno odvijanje prometa potrebno je 7 tisuća vagona. I tu je predviđena sanacija koja bi se obavljala unutar sustava HŽ-a i u Đuri Đakoviću, kazao je Ivanuša. Dodao je da je prošle godine HŽ prevezao ukupno 14 milijuna tona tereta. Direktor Ivanuša je ukazao i na potrebu utvrđivanja rentabilnosti pojedinih pruga te isplativosti nekih djelatnosti kao i potrebu tržišne orijentacije za hotele - konačišta, razne ugostiteljske objekte i sl. što su u vlasništvu HŽ-a. Za ovu se godinu ukupno planira prihod od dvije i pol milijarde kuna, od čega bi milijardu i pol činila vlastita sredstva, a preostala milijarda kuna osigurala bi se iz državnog proračuna. Ukupni rashodi se planiraju na 2,75 milijardi kuna, što znači da je nepokrivenih 250 milijuna kuna. Ako se tijekom godine ne naplati 140 milijuna kuna potraživanja od Makedonije nepokriveno će biti oko 400 milijuna kuna, kazao je direktor Ivanuša. Dodao je da su potraživanja HŽ-a od drugih oko 90 milijuna kuna. Premijer Valentić, dajući potporu HŽ-ovu programu sanacije, istaknuo je da je Vlada svjesna da se dio sredstava potrebnih za sanaciju željeznica mora pronači, te da je pitanje kako iznos koji nedostaje nadoknaditi. Napomenuo je da je stoga potrebno što prije dostaviti plan s razrađenim elementima sanacije do kraja godine te po mjesecima. Cilj i zadaća hrvatske Vlade je do konca godine sva javna poduzeće i velike gubitaše svesti blizu nule, kazao je također premijer Nikica Valentić upozorivši da je interni dug opasniji nego eksterni. Najavio je da će Vlada za zasjedanje Sabora, u ožujku, predložiti paket mjera neophodnih za drugu fazu stabilizacijskog programa, odnosno za sanaciju restrukturiranja gospodarstva. "Program sanacije u HŽ-u je bitan korak naprijed jer se time pokreće investicijski ciklus značajan i za druga hrvatska poduzeća, a najveći bi dio posla trebao ostati u samom sustavu HŽ-a", ocijenio je Valentića. Predstavnici Sindikata strojnog osobalja, Samostalnog sindikata prometno-transportnih radnika, te Samostalnog sindikata djelatnika na gradnji i održavanju HŽ-a u odvojenom su razgovoru s premijerom Valentićem dali punu potporu programu sanacije HŽ-a. Istaknuli su da direktori i poslovodstvo HŽ-a uživa podršku sindikata te da program nema alternative. Premijer Valentić naglasio je da je stvorena klima za normalan razgovor te da bez konsenzusa svih nema uspjeha programa. Ukazao je i na potrebu što hitnijeg donošenja svih zakona koji definiraju odnose između poslodavaca i Sindikata, kazavši da će Sindikati biti upoznati s mjerama Vlade. "Ići će se i na programirane stečajeve, ali u interesu radnika", kazao je predsjednik Vlade. Vezano uz stambenu problematiku radnika HŽ-a premijer je rekao da je potrebno dostaviti što prije podatke o stambenom fondu kako bi se mogle donijeti odgovarjuće odluke. Razgovorima premijera Valentića s poslovodstvom i predstavnicima Sindikata HŽ-a prethodila je konstituirajuća sjednica Nadzornog odbora HŽ-a na kojoj je za predsjednika izabran Anton Kovačev, a tri preostala člana Nadzornog odbora iz redova zaposlenih, rečeno je, bit će izabrana naknadno. Nadzorni je odbor donio odluku o raspisu natječaja za Upravu HŽ-a. U razgovoru u Hrvatskim željeznicama sudjelovali su i ministar pomorstva, prometa i veza Ivica Mudrinić, te zamjenik ministra financija Joško Zavoreo. (Hina) db sp 212131 MET feb 95 21HHMM MET feb 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙