PONZANO VENETO, 15. veljače (Hina/AFP) - Talijanska tvrtka Benetton
pokrenula je ovog tjedna novu reklamnu kampanju, na temu "otuđenja",
fotografijama Oliviera Toscanija, službenog fotografa tvrtke iz
Ponzano Veneta, blizu Treviza (sjevero-istok), objavljenih u jednom
engleskom listu za beskućnike.
Kampanja se sastoji od dvije fotografije pretpremijerno objavljene u
tjedniku Big Issue, koje će se kasnije pojaviti u dnevnom, tjednom i
mjesečnom tisku kao i na zidovima stotinjak zemalja cijelog svijeta,
prema priopćenju tvrtke.
Prva fotografija pokazuje razne vrste bodljikavih žica, prikazanih
vodoravno na bijeloj podlozi, u južnoj Africi, bivšoj Jugoslaviji,
Meksiku, Libanonu, Japanu, Izraelu, Mađarskoj, Brazilu, Irskoj,
Njemačkoj i na raznim privatnim posjedima.
Druga fotografija prikazuje isprepletenost televizijskih antena na
podlozi sivog neba, simbolizirajući "nevidljive granice koje stvara
preobilje video slika, koje utječu ne samo na odnose među ljudima, već
i na njihovu percepciju stvarnosti", navodi se u tom priopćenju.
Prema Benettonu, koji navodi statistike objavljene u knjizi
Television Business International Year Book, objavljenoj početkom
1995. godine, "samo stanovnici glavnih europskih zemalja i Sjedinjenih
Država provode više od milijardu i sto milijuna sati dnevno pred
televizijskim ekranima".
Najnoviji reklamni plakati Benettona, s početka 1995. godine, imaju
za cilj pozvati na "slobodnu raspravu na temu stvarnih i potencijalnih
'zatvora', o 'mentalnim'i 'televizuelnim' diktaturama koje
ograničavaju slobodu", precizira Benetton u svom priopćenju.
Tvrtka Benetton ostvarila je 1993. godine 2.700 milijardi lira brutto
prometa, od čega oko 70% od izvoza, ostvarenog kroz 7.000 prodajnih
mjesta u više od 120 zemalja.
Prethodne reklamne kampanje tvrtke, poput plakata s utetoviranim "HIV
pozitivan" (seropozitivan), koje je 1. veljače sud u Parizu osudio kao
"provokativno iskorištavanje", a na čiju je presudu Benetton uložio
žalbu, ili onaj koji pokazuje zakrvavljenu odjeću hrvatskog vojnika iz
BiH, izazvali su brojne polemike.
Ovoga je vikenda fotograf Oliviero Toscani tumačio u tisku, tijekom
jedne izložbe svojih fotografija u Laussani (Švicarska), da se "ne
obraća ljudskim bićima kao potošačima, niti zato da bi "prodavao",
naglašavajući htijenje da se prekine s tradicijom koja navodi na snove
o utopijskoj sreći, kako bi se pristupilo stvarnosti koja uznemirava i
ukazivalo na ljudske gluposti.
(Hina) tm br
151103 MET feb 95
15HHMM MET feb 95
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu
Remili: U prvom poluvremenu kao da uopće nismo igrali
Najava događaja - fotografije - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - kultura - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - sport - za petak, 31. siječnja
Najava - gospodarstvo - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - svijet - za petak, 31. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za petak, 31. siječnja
Šah - Šesta pobjeda prvog nositelja
ATP Montpellier: Rezultati