Nadnaslov:Benettonove reklame u središtu sudskog spora s njemačkim
trgovcima
Naslov: Benetton na sudu
Podnaslov:Tvrdnje dijela njemačkih preprodavača Benettonovih
proizvoda da su šokantne reklame uzrok zabilježenog pada
prodaje, zbog čega oni odbijaju platiti posljednje
kolekcije, po mišljenju samog Benettona posve su
neutemeljene, a razloge slabije prodaje ne treba tražiti
u njegovoj strategiji komunikacije.
Piše: Francoise KADRI, AFP
PONZANO VENETO (Italija) - Sa 60 godina Luciano Benetton smiren je
čovjek. Sudski procesi koje je pokrenula njegova grupacija protiv 12
njemačkih preprodavača, koji odbijaju platiti posljednje kolekcije s
argumentom da su "Bennetonove" šokantne reklame smanjile prodaju, za
njega su samo peripetija bez posljedica po njegovu tvrtku.
"Ti trgovci traže ispriku za pad brutto prometa", objašnjava on u
Ponzanu Venetu, na sjeveroistoku Italije, komentirajući otvaranje u
srijedu drugog procesa u Brunswicku, na sjeveru Njemačke, petnaest
dana nakon prvog u Casselu.
Luciano Benetton ne može ni na trenutak zamisliti da bi njegove
reklame iz 1994. godine, koje prikazuju odjeću zamrljanu krvlju
hrvatskog vojnika iz BiH ili tetovažu "HIV pozitivan" (seropozitivan)
na goloj koži, izašle prošle godine, mogle dovesti do pada prodaje.
"Bilo je mnogo problema i neuspjeha u odijevanju u posljednje dvije
godine zbog recesije u Europi ali imamo klijenata koji su, čak i u tom
razdoblju, prodavali više", naglašava on.
Loše upravljanje ili konjunkturne poteškoće, Benetton ne želi
donositi sud. Objašnjenje za nezadovoljstvo njemačkih preprodavača
(oko 50 njih od 550 objavili su podršku grupaciji u petak) ne treba,
po njegovu mišljenju, tražiti u njegovoj strategiji komunikacije.
Za Benettona su prodavaonice idealno izložbeno mjesto proizvoda
grupacije, a reklamom (4% brutto prometa) se samo želi dugoročno
promovirati image avangardističke marke, spremne riskirati kako bi se
razbile "barijere nezainteresiranosti".
Luciano Benetton naglašava kako je bio primoran ići na sud jer su
nezadovoljni trgovci "osnovali udrugu velike medijske snage" i "da bi
pokazao kako je Benetton u pravu".
No, kad ti preprodavači, kojima se pridružuje jedan Talijan i Francuz
(za koje grupacija tvrdi da su poznati po neregularnosti u plaćanju),
optužuju "Benetton" da ih tjera da naručuju robu kako bi umjetno
povećao količine, Luciano Benetton zamalo gubi flegmatičnost.
"To nema smisla. To je kao da idem u restaurant a konobar me
primorava da uzmem dva predjela i dva jela; smatrao bih da 'želi moju
smrt' i više ne bih došao", objašnjava on.
Međunaslov: Rekordna prošlogodišnja prodaja
Sustav distribucije Benettona temelji se na "duhu poduzetništva
trgovca s kojim je sklopljen osobni odnos preko 80 ureda -
predstavništava grupacije", objašnjava on. Bez ugovora i tek uz običan
stisak ruke on dobija ekskluzivnost marke kojoj on sam pruža svoje
poznavanje tržišta i bira količine koje želi u svakoj kolekciji. "Mi
ne uzimamo natrag neprodano ali zauzvrat preprodavač ne plaća poseban
postotak na ekskluzivnost", dodaje Benetton.
Grupacija funkcionira praktički s praznim skladištem. Čim neki
klijent pošalje narudžbu kreće proizvodnja. "Može se desiti da neki
trgovac bude loše savjetovan od ureda - predstavništva koji
preselekcionira modele i ima viškove, ali to su pojedinačni slučajevi",
objašnjava predstavnik za javnost grupacije.
U odnosu na krizu dviju posljednjih godina, Luciano Benetton smatra
da je ispunio svoj dio ugovora. On je investirao u oruđe za
proizvodnju kako bi smanjio troškove: 100 milijardi lira u dvije
godine kako bi u Castrette de Villorba, 5 km od Ponzana, sagradio
ultramodernu tvornicu od 80.000 m2, kapaciteta 20 milijuna komada
(kaputi, sakoi, suknje i jeans).
Prvak pulovera u boji također je suzbio devalvaciju lire, a cijene
marki United Colors of Benetton, Sisley i 012 jako su pale (-30% u
Japanu).
Rezultat: količina koju prodaje 7.000 prodajnih mjesta na svijetu
potukla je rekord 1994. godine (+12,7% sa 64,5 milijuna komada)
iako brutto promet, ostvaren u visini od 70% izvozom, ne bi trebao
porasti za više od 3 ili 4% u 1994. godini (2.700 milijardi 1993.
godine).
(Hina) bnš br
021235 MET feb 95
021235 MET feb 95
Američka zabrana prodaje oružja odraslima mlađim od 21 je neustavna - sud
Potpora brexitu najmanja do sada, većina Britanaca za povratak u EU
DHMZ: Pretežno sunčano
SKV: Svijet uz kavu
SVJETSKA TRŽIŠTA: Poslovni rezultati kompanija podržali rast Wall Streeta
SAD istražuje je li DeepSeek koristio čipove koji se ne smiju izvoziti u Kinu
Sudac spriječio Trumpovu administraciju da prebaci transrodnu osobu u muški zatvor
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
Trump kaže da carine Meksiku i Kanadi možda neće uključivati naftu