ZAGREB, 29. studenoga (Hina) - Uprava HŽ-a u svezi s štrajkom
Sindikata željezničara Hrvatske, koji je započeo 28. studenoga u 10
sati, objavila je danas priopćenje za javnost u kojem se navodi:
"Prvi dan štrajka Sindikata željezničara Hrvatske odvijao se po
scenariju koji je skrojen u Štrajkaškom odboru Sindikata željezničara
Hrvatske (SŽH), koji ne poštuje naredbu Uprave HŽ o obvezatnom prometu
teretnih i putničkih vlakova i održavanju pruga u štrajku, a koja je
donesena temeljem odluke ministra pomorstva, prometa i veza.
Štrajk je zakonito sredstvo sindikalne borbe, ali Zakon o hrvatskim
željeznicama regulira način na koji se to pravo ostvaruje u
željezničkoj djelatnosti. Temeljem Zakona o hrvatskim željeznicama
vlakove koji moraju prometovati u vrijeme štrajka određuje ministar
svojom odlukom u cilju 'zaštite vitalnih interesa države, drugih
pravnih osoba ili građana određenog područja... kako bi se osiguralo
najnužnije funkcioniranje odvijanja željezničkog prometa'.
Nepoštivanje ministrove odluke kršenje je zakona Republike
Hrvatske, destrukcija sustava, izazivanje nereda i nanošenje štete
hrvatskom gospodarstvu i građanima te temeljem istoga Zakona ima za
posljedicu prestanak radnog odnosa za onoga tko odbije izvršavati
ministrovu odluku. Namjeru da neće izvršavati odluku ministra u svojim
je izjavama predsjednik SŽH objelodanio i prije početka štrajka. Na
taj način predsjednik SŽH Zlatko Pavletić namjerno izaziva konflikt s
Ministarstvom pomorstva, prometa i veza i Upravom HŽ jer je ostao
usamljen u svojoj akciji. Pavletić želi isprovocirati Upravu i državne
organe na mjere koje su im preostale, kako bi dobio sindikalnu zaštitu
ostalih sindikata koji mu se ovaj put nisu pridružili.
Radi pravilnog obavješćivanja javnosti, Uprava HŽ želi naglasiti da
je Sindikat željezničara Hrvatske samo jedan od devet sindikata u HŽ i
da njegovo članstvo trenutačno broji 7.252 člana, od ukupno 22.991
radnika u HŽ, s tendencijom opadanja, jer članstvo uviđa kamo ih vodi
njegovo rukovodstvo. Naime, predsjednik SŽH Zlatko Pavletić, unatoč
razgovorima s drugim sindikatima i mnogobrojnim sastancima s Upravom
HŽ, poveo je svoje članstvo u štrajk radi osobnih interesa i
zadržavanja liderske pozicije pred skorašnje sindikalne izbore. Stoga
nije točno da je u štrajku 14.000 željezničara, kako navodi Sindikat
željezničara Hrvatske, nego samo dio članstva Sindikata željezničara
Hrvatske, koji okuplja prometnike, konduktere, manevriste, skladišne
radnike... U Upravu HŽ-a stiže sve više pismenih izjašnjavanja radnika
koji su protiv štrajka i koji žele raditi. Sindikat željezničara
Hrvatske zloupotrebljava specifičnost željezničkog tehnološkog procesa
u kojemu i 200 radnika na ključnom radnom mjestu može blokirati rad
ostalih 22.000 radnika. U okolnostima kada su svi drugi sindikati
protiv štrajka, predsjednik Pavletić ovaj štrajk može opravdati samo
željom za homogenizacijom svoga članstva i izazivanjem nereda i
konflikata.
Da štrajk ovaj put nije sredstvo za postizanje radničkih prava nego
sredstvo za stvaranje nereda od strane onih koji za nered optužuju
Upravu, govore i podaci o vlakovima koje voze štrajkaši. Ne poštujući
ministrovu odluku, štrajkaši voze po 'svome voznom redu' tako da voze
teretne vlakove na dijelu hrvatskih pruga kojima tranzit iz Mađarske
usmjeruju kroz Sloveniju i Italiju i tako potpuno blokiraju tranzit
kroz Hrvatsku. Riječka, splitska i šibenska luka te Kutina destinacije
su od vitalnog gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku, ali
vlakovi iz tih odredišta nisu na popisu 'štrajkačkog voznoga reda'. U
trenucima dok se Uprava HŽ i Ministarstvo pomorstva, prometa i veza
bore za plaće koje se mogu isplatiti samo uz bolji prihod, Sindikat u
štrajku radi upravo suprotno. To samo govori koliko štrajkaši žele
doprinijeti 'sređivanju stanja u HŽ', na čemu inzistiraju u svojim
zahtjevima. Drskost kojom se ignorira ministrova odluka i uzima zakon
u svoje ruke, pokazuje i podatak da na pruzi Karlovac - Kamanje,
beznačajnoj prema transportnom učinku, vozi devet pari putničkih
vlakova dnevno, a Osijek i Vinkovci, koji su u danima najžešće
agresije na Hrvatsku imali vezu sa svijetom, sada su ostali izolirani.
Uprava HŽ ponovno naglašava da je po zahtjevu Sindikata u štrajku,
koji traži kolodvorski dodatak na plaću samo za članove svoga
sindikata, dovedena u poziciju da ne može uopće pregovarati o
zahtjevima iz štrajka. Uvažiti zahtjeve Sindikata u štrajku značilo bi
ići direktno na štetu članova ostalih sindikata. Eventualne promjene
mogu biti samo predmetom daljnjeg kolektivnog pregovaranja svih
sindikata i Uprave HŽ.
Namjere vođa ovoga štrajka očite su: briga za jedan dio svoga
članstva samo je lažna isprika za nanošenje što veće štete svom
poduzeću, ostalim zaposlenima, kao i svom članstvu od kojih dobro
žive, isto kao i hrvatskom gospodarstvu i građanima.
Uprava HŽ poziva sve radnike da se štrajku ne pridružuju, a one koji
su u njemu da, temeljem iznesenih argumenata sami donesu zaključke o
ljudima koji ih vode te da odustanu od štrajka, jer na njima je
odgovornost za goleme štete koje će nastati hrvatskom gospodarstvu",
navodi se u priopćenju Uprave HŽ koje je potpisao generalni direktor
Hrvatskih željeznica Marijan Klarić.
(Hina) pp ds
291546 MET nov 96
Hamas predao dvojicu izraelskih talaca, najavljen treći
Trump kaže da će "apsolutno" uvesti carine na proizvode iz EU-a
HAK: Prometne nesreće na A4 i Jadranskoj magistrali
Na novim eurima ptice, rijeke, Leonardo i Marie Curie
DHMZ: Popodne moguće razvedravanje
Rastu naknade za bolovanje; različiti iznosi ovisno o kategoriji
Hrvatska IT zajednica o DeepSeek-u: Revolucionarno za AI, ali oprez pri korištenju
Savjetovanje o planu stambene politike: Mjere proširiti i na starije od 45 godina
NBA: Rezultati
Nominacija Beatlesa za Grammy postavlja pitanje uloge AI-ja u glazbi