FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIOPĆENJE UPRAVE HŽ-A O ŠTRAJKU

ZAGREB, 29. studenoga (Hina) - Uprava HŽ-a u svezi s štrajkom Sindikata željezničara Hrvatske, koji je započeo 28. studenoga u 10 sati, objavila je danas priopćenje za javnost u kojem se navodi: "Prvi dan štrajka Sindikata željezničara Hrvatske odvijao se po scenariju koji je skrojen u Štrajkaškom odboru Sindikata željezničara Hrvatske (SŽH), koji ne poštuje naredbu Uprave HŽ o obvezatnom prometu teretnih i putničkih vlakova i održavanju pruga u štrajku, a koja je donesena temeljem odluke ministra pomorstva, prometa i veza. Štrajk je zakonito sredstvo sindikalne borbe, ali Zakon o hrvatskim željeznicama regulira način na koji se to pravo ostvaruje u željezničkoj djelatnosti. Temeljem Zakona o hrvatskim željeznicama vlakove koji moraju prometovati u vrijeme štrajka određuje ministar svojom odlukom u cilju 'zaštite vitalnih interesa države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja... kako bi se osiguralo najnužnije funkcioniranje odvijanja željezničkog prometa'. Nepoštivanje ministrove odluke kršenje je zakona Republike Hrvatske, destrukcija sustava, izazivanje nereda i nanošenje štete hrvatskom gospodarstvu i građanima te temeljem istoga Zakona ima za posljedicu prestanak radnog odnosa za onoga tko odbije izvršavati ministrovu odluku. Namjeru da neće izvršavati odluku ministra u svojim je izjavama predsjednik SŽH objelodanio i prije početka štrajka. Na taj način predsjednik SŽH Zlatko Pavletić namjerno izaziva konflikt s Ministarstvom pomorstva, prometa i veza i Upravom HŽ jer je ostao usamljen u svojoj akciji. Pavletić želi isprovocirati Upravu i državne organe na mjere koje su im preostale, kako bi dobio sindikalnu zaštitu ostalih sindikata koji mu se ovaj put nisu pridružili. Radi pravilnog obavješćivanja javnosti, Uprava HŽ želi naglasiti da je Sindikat željezničara Hrvatske samo jedan od devet sindikata u HŽ i da njegovo članstvo trenutačno broji 7.252 člana, od ukupno 22.991 radnika u HŽ, s tendencijom opadanja, jer članstvo uviđa kamo ih vodi njegovo rukovodstvo. Naime, predsjednik SŽH Zlatko Pavletić, unatoč razgovorima s drugim sindikatima i mnogobrojnim sastancima s Upravom HŽ, poveo je svoje članstvo u štrajk radi osobnih interesa i zadržavanja liderske pozicije pred skorašnje sindikalne izbore. Stoga nije točno da je u štrajku 14.000 željezničara, kako navodi Sindikat željezničara Hrvatske, nego samo dio članstva Sindikata željezničara Hrvatske, koji okuplja prometnike, konduktere, manevriste, skladišne radnike... U Upravu HŽ-a stiže sve više pismenih izjašnjavanja radnika koji su protiv štrajka i koji žele raditi. Sindikat željezničara Hrvatske zloupotrebljava specifičnost željezničkog tehnološkog procesa u kojemu i 200 radnika na ključnom radnom mjestu može blokirati rad ostalih 22.000 radnika. U okolnostima kada su svi drugi sindikati protiv štrajka, predsjednik Pavletić ovaj štrajk može opravdati samo željom za homogenizacijom svoga članstva i izazivanjem nereda i konflikata. Da štrajk ovaj put nije sredstvo za postizanje radničkih prava nego sredstvo za stvaranje nereda od strane onih koji za nered optužuju Upravu, govore i podaci o vlakovima koje voze štrajkaši. Ne poštujući ministrovu odluku, štrajkaši voze po 'svome voznom redu' tako da voze teretne vlakove na dijelu hrvatskih pruga kojima tranzit iz Mađarske usmjeruju kroz Sloveniju i Italiju i tako potpuno blokiraju tranzit kroz Hrvatsku. Riječka, splitska i šibenska luka te Kutina destinacije su od vitalnog gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku, ali vlakovi iz tih odredišta nisu na popisu 'štrajkačkog voznoga reda'. U trenucima dok se Uprava HŽ i Ministarstvo pomorstva, prometa i veza bore za plaće koje se mogu isplatiti samo uz bolji prihod, Sindikat u štrajku radi upravo suprotno. To samo govori koliko štrajkaši žele doprinijeti 'sređivanju stanja u HŽ', na čemu inzistiraju u svojim zahtjevima. Drskost kojom se ignorira ministrova odluka i uzima zakon u svoje ruke, pokazuje i podatak da na pruzi Karlovac - Kamanje, beznačajnoj prema transportnom učinku, vozi devet pari putničkih vlakova dnevno, a Osijek i Vinkovci, koji su u danima najžešće agresije na Hrvatsku imali vezu sa svijetom, sada su ostali izolirani. Uprava HŽ ponovno naglašava da je po zahtjevu Sindikata u štrajku, koji traži kolodvorski dodatak na plaću samo za članove svoga sindikata, dovedena u poziciju da ne može uopće pregovarati o zahtjevima iz štrajka. Uvažiti zahtjeve Sindikata u štrajku značilo bi ići direktno na štetu članova ostalih sindikata. Eventualne promjene mogu biti samo predmetom daljnjeg kolektivnog pregovaranja svih sindikata i Uprave HŽ. Namjere vođa ovoga štrajka očite su: briga za jedan dio svoga članstva samo je lažna isprika za nanošenje što veće štete svom poduzeću, ostalim zaposlenima, kao i svom članstvu od kojih dobro žive, isto kao i hrvatskom gospodarstvu i građanima. Uprava HŽ poziva sve radnike da se štrajku ne pridružuju, a one koji su u njemu da, temeljem iznesenih argumenata sami donesu zaključke o ljudima koji ih vode te da odustanu od štrajka, jer na njima je odgovornost za goleme štete koje će nastati hrvatskom gospodarstvu", navodi se u priopćenju Uprave HŽ koje je potpisao generalni direktor Hrvatskih željeznica Marijan Klarić. (Hina) pp ds 291546 MET nov 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙