ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Postupak mirenja proveden na Mirovnom vijeću, između Uprave HŽ-a i Sindikata željezničara Hrvatske, a u svezi sa zahtjevima istaknutima u najavi općeg štrajka za 28. studenoga 1996. godine u 10 sati,
završen je danas bez mirnoga rješenja spora, priopćeno je iz Uprave HŽ-a. U opširnom se priopćenju Uprava HŽ-a očitovala o zahtjevima istaknutima u najavi štrajka.
ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Postupak mirenja proveden na Mirovnom
vijeću, između Uprave HŽ-a i Sindikata željezničara Hrvatske, a u
svezi sa zahtjevima istaknutima u najavi općeg štrajka za 28.
studenoga 1996. godine u 10 sati, završen je danas bez mirnoga
rješenja spora, priopćeno je iz Uprave HŽ-a. U opširnom se priopćenju
Uprava HŽ-a očitovala o zahtjevima istaknutima u najavi štrajka. #L#
Pojašnjavajući prvi zahtjev za zaključivanjem kolektivnog ugovora za
Hrvatske željeznice, Uprava HŽ-a iznosi kronološki tijek pregovaranja
sa sindikatima od 28. veljače 1996. kada je pristupila ispunjavanju
obveze ugovorene Sporazumom o prekidu štrajka. U Pravilniku o radu,
koji je, uz ostalo donijela, ugrađeno je sve što je za donošenje
kolektivnog ugovora bilo dogovoreno između Uprave i sindikata. Na
temelju prava institucionaliziranih tim pravilnikom prosječna plaća
HŽ-a za kolovoz dosegla je razinu prosječne plaće gospodarstva RH,
ističe se u priopćenju.
Svojim očitovanjem od 23. listopada 1996. Uprava HŽ-a također je
poduprla otvaranje procesa pregovora o novoj cijeni sata rada da ona
bude konkurentna na tržištu rada. "U prvome redu", ističu iz Uprave
HŽ-a, "smatralo se potrebnim utvrditi korektne odnose unutar
tehnološkoga procesa i tu napraviti korekcije s 1. siječnja 1997., a
paralelno početi i pregovore o novoj cijeni rada ne vežući povećanje
cijene sata striktno za 1. siječnja 1997. jer za to", ocjenjuje Uprava
HŽ-a, "nema osnova u rezultatima poslovanja".
U priopćenju se dalje navodi da Sindikat željezničara Hrvatske traži
od Uprave HŽ-a da "na temelju mogućnosti predviđene člankom 123.
Zakona o radu, priđe donošenju posebnih pravilnika za pojedine
dijelove poduzeća (pojedine sindikate)", a taj je zahtjev za Upravu
HŽ-a neprihvatljiv. "Uprava HŽ-a ne želi parcijalno rješavati pitanja
pojedinih sindikata i takav pristup rješavanju problema smatra
neprovedivim u okolnostima kada u HŽ-u djeluje devet registriranih
sindikata", stoji u priopćenju.
Tri sljedeća zahtjeva - zahtjev za poštivanjem prava zaposlenika
određenih Pravilnikom o radu, posebno isplatom jednokratnog dodatka,
isplatom nagrade za vjernost društvu i poklona djeci, potom zahtjev za
rješavanjem problema stanova za željezničare i zahtjev za cjelovitim i
dugoročnim rješavanjem stanja i položaja HŽ-a, Uprava HŽ-a smatra
"zahtjevima kojima se ne rješavaju kolektivna prava zaposlenika, već
pojedinačna, i po toj osnovi, ti razlozi ne mogu biti razlozi za
zakoniti štrajk".
Uprava HŽ-a također ističe da su, unatoč tome, "sva pitanja vezana uz
rješavanje stambene problematike riješena ili je njihovo rješavanje u
tijeku, da je pokrenula postupak izrade nove organizacije temeljene na
racionalizaciji unutarnje organizacije te niz drugih akcija kojima bi
se, u slučaju njihova pozitivnog rješenja, možda mogao riješiti i dio
zahtjeva.
Uprava HŽ-a na kraju priopćenja naglašava kako "nema osnovanosti za
tu akciju" te poziva SŽH i druge sindikate radnika HŽ-a da
"zajedničkim snagama uđu u pokrenuti proces restrukturiranja koji bi,
temeljen na rezultatima Canaca i uz potporu Svjetske banke, sigurno
donio korjenite i kvalitetne strateške promjene".
(Hina) pp/bdj gk
252118 MET nov 96