ZAGREB, 27. studenoga (Hina) - Štrajk hrvatskih željezničara u kojemu će sudjelovati 13 do 14 tisuća djelatnika HŽ-a, članova Sindikata željezničara Hrvatske, Sindikata hrvatskih željezničara, Sindikata inženjera i tehničara HŽ-a te
Sindikata na tehničkom pregledu vagona počet će sutra u 10 sati. To je na današnjoj konferenciji za novinare izjavio predsjednik Glavnoga štrajkaškog odbora i predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zlatko Pavletić, dodajući da će četiri sindikalne središnjice odustati od štrajka ako na današnjim pregovorima s Upravom HŽ-a bude postignut dogovor.
ZAGREB, 27. studenoga (Hina) - Štrajk hrvatskih željezničara u kojemu
će sudjelovati 13 do 14 tisuća djelatnika HŽ-a, članova Sindikata
željezničara Hrvatske, Sindikata hrvatskih željezničara, Sindikata
inženjera i tehničara HŽ-a te Sindikata na tehničkom pregledu vagona
počet će sutra u 10 sati. To je na današnjoj konferenciji za novinare
izjavio predsjednik Glavnoga štrajkaškog odbora i predsjednik
Sindikata željezničara Hrvatske Zlatko Pavletić, dodajući da će četiri
sindikalne središnjice odustati od štrajka ako na današnjim
pregovorima s Upravom HŽ-a bude postignut dogovor. #L#
Glavni štrajkaški odbor štrajkat će do ispunjenja zahtjeva za
zaključivanjem Kolektivnog ugovora za HŽ te zahtjeva o pravima
zaposlenika određenih Pravilnikom o radu HŽ-a, posebice odredbi članka
124. (isplata jednokratnog dodatka - regresa), članka 136. (isplata
jubilarnih nagrada) i članka 137. (isplata, odnosno podjela poklona
djeci), objasnio je Pavletić. Uz ta dva temeljna zahtjeva, Glavni
štrajkaški odbor ustrajava i na rješavanju stambenog problema za
željezničare te cjelovitom i dugoročnom rješavanju stanja i položaja
HŽ-a, dodaje Pavletić.
Osvrnuvši se na jučerašnje očitovanje ministra pomorstva, prometa i
veza Željka Lužavca o štrajkaškim zahtjevima, Pavletić je rekao kako
je istina da je prosječna željezničarska plaća isplaćena u kolovozu
iznosila 2.062,00 kune, no, dodao je, u tu su plaću uračunati svi
dodaci (rad subotom, nedjeljom, prekovremeni rad i topli obrok).
Ni nakon sedmomjesečnih pregovora nije zaključen Kolektivni ugovor;
nije proveden sanacijski program HŽ-a ni nakon devet mjeseci; uz
ostale, nisu doneseni pravilnici o sigurnosti i organizaciji prometa,
transportno-komercijalnim poslovima, propisima o međunarodnoj razmjeni
teretnih vagona, objasnio je Pavletić napominjući da blokiranjem
zapošljavanja nije osiguran dovoljan broj radnika za nesmetano
odvijanje tehnološkog procesa, a u Prijevoznoj ustrojbi nedostaje 719
ljudi, zbog čega je u rujnu ostvareno više od 60 tisuća prekovremenih
sati. Velik su problem, dodaje Pavletić, i razlike u primanjima
srodnih zanimanja na HŽ-u.
Pavletić je obavijestio novinare da je tijekom konferencije za
novinare Glavnomu štrajkaškom odboru stigao Nalog Uprave HŽ-a, u kojem
se određuju pravila prometovanja vlakova tijekom štrajka, a čije bi
neprovođenje, kako se navodi u 16. točki Naloga, "za posljedicu imalo
prestanak radnog odnosa temeljem članka 23. točka 4 Zakona o HŽ-u".
Poričući valjanost Naloga Uprave HŽ-a, koji je potpisao predsjednik
Uprave Marijan Klarić, Pavletić tvrdi da se tim Nalogom Uprava HŽ-a
"stavila iznad Zakona o radu, te da Glavni štrajkaški odbor neće
poštivati taj Nalog jer se samo do postupka mirenja mogu odrediti
pravila o prometovanju vlakova tijekom štrajka".
Odgovarajući na pitanje neće li prijetnja otkazima odvratiti dio
štrajkaša od sudjelovanja u štrajku, Pavletić je odgovorio da će
"ključnih sedam tisuća ljudi štrajkati i da će, budu li im uručeni,
oni prihvatiti otkaze".
(Hina) šm gk
271449 MET nov 96