ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Ni Ministarstvo pomorstva, prometa i veza niti Vlada ne mogu prihvatiti razloge za štrajk željezničara, najavljen za 28. studenoga, jer su ispunili sve obveze iz sporazuma sa štrajkačkim odborom
željezničara iz veljače ove godine, istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Ni Ministarstvo pomorstva, prometa i
veza niti Vlada ne mogu prihvatiti razloge za štrajk željezničara,
najavljen za 28. studenoga, jer su ispunili sve obveze iz sporazuma sa
štrajkačkim odborom željezničara iz veljače ove godine, istaknuo je na
današnjoj konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i veza
Željko Lužavec. #L#
"Zadužio sam Upravu Hrvatski željeznica (HŽ) da nastavi pregovore s
dijelom sindikata HŽ-a koji su najavili štrajk, mada ne znam o čemu se
treba pregovarati kada smo ispunili sve naše obveze", kazao je
Lužavec. Na današnjem razgovoru ministra Lužavca s predstavnicima svih
devet sindikata HŽ-a nije postignut dogovor, jer su sindikati koji
najavljuju štrajk ostali kod svojih stavova.
Komentirajući zahtjeve štrajkačkog odbora Lužavec je rekao da
kolektivni ugovor za HŽ nije potpisan jer sindikati nisu postigli
međusobni konsenzus o njegovu sadržaju, ali je u Pravilnik o radu na
HŽ-u uneseno sve što je dosad dogovoreno u kolektivnim pregovorima.
"Prosjek plaća na HŽ-u dostigao je razinu prosječnih plaća u
gospodarstvu, na što smo se obvezali u veljači", nastavio je Lužavec.
Plaće su od prosinca '95. do kolovoza '96. porasle 21 posto i dostigle
razinu od 2.062 kune, dok su u gospodarstvu istodobno iznosile 2.064
kn.
"Država je uredno ispunila svoje obveze prema HŽ-u iako je
željeznički promet opao u odnosu na '95. godinu", rekao je Lužavec
dodavši da je u ovogodišnjem proračunu za HŽ izdvojeno milijardu i 200
milijuna kn, odnosno nešto manje od iznosa sredstava za visoko
školstvo ili obnovu.
Željeznice su najveći problem hrvatskog gospodarstva, ocijenio je
Lužavec, tako da će pri restrukturiranju biti nužni "veliki rezovi".
"Dijagnoza pokazuje izuzetno teško stanje na HŽ-u koji danas ima svega
četvrtinu prijeratnog prometa i 350 milijuna dolara ratnih šteta",
rekao je ministar prometa. Stoga je ministarstvo od kanadske tvrtke
CANAC, koja je svojedobno izradila najveći program restrukturiranja
željeznica na svijetu, naručilo studiju o mogućnostima sanacije HŽ-a.
"To je izuzetno kvalitetna podloga za rješavanje problema HŽ-a, ali
odluka o načinu sanacije jest na nama", ustvrdio je Lužavec.
Vlada je ustanovila radnu skupinu koje će idućeg tjedna dovršiti
zaključke o mjerama koje treba poduzeti, a zaključci će se uputiti
Saboru koji će raspravljati o strategiji razvitka HŽ-a, napomenuo je
Lužavec dodavši da će restrukturiranje trajati najmanje pet godina.
Ministarstvo nije za uvođenje radne obveze za željezničare, a
tijekom eventualnog štrajka vlakovi će prometovati po propisanom
minimumu funkcioniranja HŽ-a, rečeno je na konferenciji.
(Hina) md ds
261533 MET nov 96