FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LUŽAVEC: NE PRIHVAĆAMO RAZLOGE ZA ŠTRAJK ŽELJEZNIČARA

ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Ni Ministarstvo pomorstva, prometa i veza niti Vlada ne mogu prihvatiti razloge za štrajk željezničara, najavljen za 28. studenoga, jer su ispunili sve obveze iz sporazuma sa štrajkačkim odborom željezničara iz veljače ove godine, istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Ni Ministarstvo pomorstva, prometa i veza niti Vlada ne mogu prihvatiti razloge za štrajk željezničara, najavljen za 28. studenoga, jer su ispunili sve obveze iz sporazuma sa štrajkačkim odborom željezničara iz veljače ove godine, istaknuo je na današnjoj konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec. #L# "Zadužio sam Upravu Hrvatski željeznica (HŽ) da nastavi pregovore s dijelom sindikata HŽ-a koji su najavili štrajk, mada ne znam o čemu se treba pregovarati kada smo ispunili sve naše obveze", kazao je Lužavec. Na današnjem razgovoru ministra Lužavca s predstavnicima svih devet sindikata HŽ-a nije postignut dogovor, jer su sindikati koji najavljuju štrajk ostali kod svojih stavova. Komentirajući zahtjeve štrajkačkog odbora Lužavec je rekao da kolektivni ugovor za HŽ nije potpisan jer sindikati nisu postigli međusobni konsenzus o njegovu sadržaju, ali je u Pravilnik o radu na HŽ-u uneseno sve što je dosad dogovoreno u kolektivnim pregovorima. "Prosjek plaća na HŽ-u dostigao je razinu prosječnih plaća u gospodarstvu, na što smo se obvezali u veljači", nastavio je Lužavec. Plaće su od prosinca '95. do kolovoza '96. porasle 21 posto i dostigle razinu od 2.062 kune, dok su u gospodarstvu istodobno iznosile 2.064 kn. "Država je uredno ispunila svoje obveze prema HŽ-u iako je željeznički promet opao u odnosu na '95. godinu", rekao je Lužavec dodavši da je u ovogodišnjem proračunu za HŽ izdvojeno milijardu i 200 milijuna kn, odnosno nešto manje od iznosa sredstava za visoko školstvo ili obnovu. Željeznice su najveći problem hrvatskog gospodarstva, ocijenio je Lužavec, tako da će pri restrukturiranju biti nužni "veliki rezovi". "Dijagnoza pokazuje izuzetno teško stanje na HŽ-u koji danas ima svega četvrtinu prijeratnog prometa i 350 milijuna dolara ratnih šteta", rekao je ministar prometa. Stoga je ministarstvo od kanadske tvrtke CANAC, koja je svojedobno izradila najveći program restrukturiranja željeznica na svijetu, naručilo studiju o mogućnostima sanacije HŽ-a. "To je izuzetno kvalitetna podloga za rješavanje problema HŽ-a, ali odluka o načinu sanacije jest na nama", ustvrdio je Lužavec. Vlada je ustanovila radnu skupinu koje će idućeg tjedna dovršiti zaključke o mjerama koje treba poduzeti, a zaključci će se uputiti Saboru koji će raspravljati o strategiji razvitka HŽ-a, napomenuo je Lužavec dodavši da će restrukturiranje trajati najmanje pet godina. Ministarstvo nije za uvođenje radne obveze za željezničare, a tijekom eventualnog štrajka vlakovi će prometovati po propisanom minimumu funkcioniranja HŽ-a, rečeno je na konferenciji. (Hina) md ds 261533 MET nov 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙