ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Sindikat željezničara Hrvatske organizirao je danas u Europskom domu okrugli stol o temi "Sadašnjost i budućnost Hrvatskih željeznica", na kojem je bilo riječi o problemima vezanim uz poslovanje i
razvojnu strategiju HŽ-a, te mogućim rješenjima.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Sindikat željezničara Hrvatske
organizirao je danas u Europskom domu okrugli stol o temi "Sadašnjost
i budućnost Hrvatskih željeznica", na kojem je bilo riječi o
problemima vezanim uz poslovanje i razvojnu strategiju HŽ-a, te
mogućim rješenjima. #L#
Govoreći o teškoćama u kojima se nalaze zaposleni u HŽ-u predsjednik
Sindikata željezničara Hrvatske Zlatko Pavletić je zatražio da
hrvatska Vlada utvrdi jasnu prometnu politiku i finacijske obveze
prema HŽ-u, jer su, kako je rekao, dugogodišnjim podinvestiranjem
dovedene u situaciju da nisu u mogućnosti podmirivati potrebe građana
i gospodarstva Republike Hrvatske, te da međunarodni prometni pravci
zaobilaze našu zemlju. Ukazao je na česte promjene rukovodećeg kadra,
nestručnu kadrovska politiku i izuzetno lošu stručnu osposobljenost
kadrova.
Pavletić je osvrnuvši se na studiju kanadske tvrtke CANAC o
rentabilnosti hrvatskih pruga, zapitao je li rješenje problema
željeznice u zatvaranju 500 do 700 kilometara pruga i ukidanju
nerentabilnih vlakova uz otpuštanje više od sedam tisuća zaposlenih.
Savjetnik glavnog direktora HŽ-a dr. Stjepan Božičević kazao je da
je sanacijski program HŽ-a ostvaren u iznosu od 376 milijuna kuna,
odnosno samo 51 posto od predviđenog zbog nedostatka novca. Time je
uglavnom obavljen popravak pruga razorenih tijekom rata i uspostavljen
minimum tehničke ispravnosti na prugama Novska-Nova Gradiška i ličkoj
pruzi koja povezuje središnju Hrvatsku s Dalmacijom. Upozorivši na
stanje željezničke infrastrukture i velike troškove poslovanja zbog
objektivnih teškoća i subjektivnih problema, Božičević je naglasio
kako bi trebalo ustrojiti skupinu stručnjaka koja bi u kratkom vremenu
na temelju postojećih analiza i studije CANAC-a mogla predložiti
rješenja za poboljšanje poslovanja HŽ-a. Po njegovim riječima
prioritet bi trebala imati obnova željezničkih pruga na prijeratnu
razinu i modernizacija vlakova, te bi u tu svrhu do 2000. godine
trebalo uložiti 7,5 milijardi kuna.
Željeznica je značajna gospodarska grana, pa je u interesu države,
kao njezina vlasnika da se aktivnije uključi u rješenje problema
poslovanja HŽ-a, ocijenio je savjetnik glavnog direktora HŽ-a za
infrastrukturu dr. Tomislav Mlinarić. Dodao je da država izdvaja
velika sredstva za financiranje HŽ-a, no da su u postojećim uvjetima
nedostatna.
Tajnik saborskog Odbora za pomorstvo, promet i veze Antun Karlović
kazao je da će o zaključcima današnjeg okruglog stola izvijestiti
članove tog odbora.
Inače, predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Klarić u današnjem je
priopćenju izvijestio da zbog kratkoće roka u koje je obaviješten o
tom skupu, ne može sudjelovati u njegovu radu. Istodobno je za 10.
prosinca najavio održavanje okruglog stola na temu restrukturiranja i
budućnosti HŽ-a uz sudjalovanje predstavnika hrvatske Vlade, Svjetske
banke, CANAC-a i HŽ-a.
(Hina) dm ds
261620 MET nov 96