FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL "SADAŠNJOST I BUDUĆNOST HRVATSKIH ŽELJEZNICA"

ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Sindikat željezničara Hrvatske organizirao je danas u Europskom domu okrugli stol o temi "Sadašnjost i budućnost Hrvatskih željeznica", na kojem je bilo riječi o problemima vezanim uz poslovanje i razvojnu strategiju HŽ-a, te mogućim rješenjima.
ZAGREB, 26. studenoga (Hina) - Sindikat željezničara Hrvatske organizirao je danas u Europskom domu okrugli stol o temi "Sadašnjost i budućnost Hrvatskih željeznica", na kojem je bilo riječi o problemima vezanim uz poslovanje i razvojnu strategiju HŽ-a, te mogućim rješenjima. #L# Govoreći o teškoćama u kojima se nalaze zaposleni u HŽ-u predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zlatko Pavletić je zatražio da hrvatska Vlada utvrdi jasnu prometnu politiku i finacijske obveze prema HŽ-u, jer su, kako je rekao, dugogodišnjim podinvestiranjem dovedene u situaciju da nisu u mogućnosti podmirivati potrebe građana i gospodarstva Republike Hrvatske, te da međunarodni prometni pravci zaobilaze našu zemlju. Ukazao je na česte promjene rukovodećeg kadra, nestručnu kadrovska politiku i izuzetno lošu stručnu osposobljenost kadrova. Pavletić je osvrnuvši se na studiju kanadske tvrtke CANAC o rentabilnosti hrvatskih pruga, zapitao je li rješenje problema željeznice u zatvaranju 500 do 700 kilometara pruga i ukidanju nerentabilnih vlakova uz otpuštanje više od sedam tisuća zaposlenih. Savjetnik glavnog direktora HŽ-a dr. Stjepan Božičević kazao je da je sanacijski program HŽ-a ostvaren u iznosu od 376 milijuna kuna, odnosno samo 51 posto od predviđenog zbog nedostatka novca. Time je uglavnom obavljen popravak pruga razorenih tijekom rata i uspostavljen minimum tehničke ispravnosti na prugama Novska-Nova Gradiška i ličkoj pruzi koja povezuje središnju Hrvatsku s Dalmacijom. Upozorivši na stanje željezničke infrastrukture i velike troškove poslovanja zbog objektivnih teškoća i subjektivnih problema, Božičević je naglasio kako bi trebalo ustrojiti skupinu stručnjaka koja bi u kratkom vremenu na temelju postojećih analiza i studije CANAC-a mogla predložiti rješenja za poboljšanje poslovanja HŽ-a. Po njegovim riječima prioritet bi trebala imati obnova željezničkih pruga na prijeratnu razinu i modernizacija vlakova, te bi u tu svrhu do 2000. godine trebalo uložiti 7,5 milijardi kuna. Željeznica je značajna gospodarska grana, pa je u interesu države, kao njezina vlasnika da se aktivnije uključi u rješenje problema poslovanja HŽ-a, ocijenio je savjetnik glavnog direktora HŽ-a za infrastrukturu dr. Tomislav Mlinarić. Dodao je da država izdvaja velika sredstva za financiranje HŽ-a, no da su u postojećim uvjetima nedostatna. Tajnik saborskog Odbora za pomorstvo, promet i veze Antun Karlović kazao je da će o zaključcima današnjeg okruglog stola izvijestiti članove tog odbora. Inače, predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Klarić u današnjem je priopćenju izvijestio da zbog kratkoće roka u koje je obaviješten o tom skupu, ne može sudjelovati u njegovu radu. Istodobno je za 10. prosinca najavio održavanje okruglog stola na temu restrukturiranja i budućnosti HŽ-a uz sudjalovanje predstavnika hrvatske Vlade, Svjetske banke, CANAC-a i HŽ-a. (Hina) dm ds 261620 MET nov 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙