BERLIN, 27. rujna (Hina/Reuter) - Njemački zračni prijevoznik, kompanija Lufthansa, u prvih je šest ovogodišnjih mjeseci na domaćem tržištu izgubila 250 tisuća putnika te zabilježila pad prihoda od prodaje za otprilike 50 milijuna
njemačkih maraka, što je rezultat "rata cijenama" među vodećim europskim zrakoplovnim kompanijama, izjavio je direktor Lufthansinog marketinga Hemjoe Klein.
BERLIN, 27. rujna (Hina/Reuter) - Njemački zračni prijevoznik, kompanija
Lufthansa, u prvih je šest ovogodišnjih mjeseci na domaćem tržištu
izgubila 250 tisuća putnika te zabilježila pad prihoda od prodaje za
otprilike 50 milijuna njemačkih maraka, što je rezultat "rata cijenama"
među vodećim europskim zrakoplovnim kompanijama, izjavio je direktor
Lufthansinog marketinga Hemjoe Klein. #L#
Izravna reakcija na poteze britanskog British Airwaysa (BA) te
francuskog Air Francea (AF), koji su od početka ove godine u njemačkom
zračnom prijevozu snizili cijene svojih usluga za otprilike 45 posto,
bilo je sniženje prijevozničkih cijena u ljetnim mjesecima, s čime se
namjerava nastaviti i tijekom jeseni, naglasio je Klein. Time se nastoji
zadržati, ali i povećati, udjel na tržištu. Dosad je prikupljeno čak
280 tisuća rezervacija za domaće letove.
Inače, Klein je najavio i skorašnji sastanak s predstavnicima agencija
za prodaju zrakoplovnih karata kako bi se riješili nesporazumi oko naplate
provizija. Naime, putničke su agencije, putem kojih njemački prijevoznik
proda 85 posto karata za svoje letove, nedavno objavile kako, u sklopu
akcije smanjivanja troškova, Lufthansa namjerava ograničiti visinu ili
čak smanjiti proviziju za obavljene usluge prodaje. Prodajom se karata
putem agencija ostvari zarada od šest milijardi maraka.
Klein je također izjavio kako će, po najoptimističnijim prognozama,
prodaja karata multimedijima i Internetom do 2006. godine dosegnuti
u ukupnoj prodaji udjel između 20 i 30 posto.
Tako je njemački prijevoznik za početak studenog najavio uvođenje
elektroničke prodaje karata na domaćem tržištu, putem "pametnih"
čip-kartica. U tom slučaju putnici bi pomoću tih kartica rezervirali
mjesto u zrakoplovu i obavili plaćanje, a čekiranje bi se obavilo na
posebno postavljenim automatima u zračnim lukama, pri čemu bi se
izbjegla uporaba fizičkih (papirnatih) karata. Osim toga, kartica će
moći poslužiti i kao telefonska, kreditna te hotelska kartica.
Taj će sustav prvo biti uveden na linijama između Frankfurta i zračnih
luka Heathrow u Londonu te Charles de Gaulle u Parizu.
(Hina) kt/dš sbo
271221 MET sep 96