FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

105. OBLJETNICA ZET-A

ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Sto peta obljetnica Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) proslavljena je danas svečanom sjednicom Skupštine Trgovačkoga društva ZET d.o.o. u Gornjogradskoj vijećnici u Zagrebu. Na svečanosti su bili, uz članove Nadzornog odbora ZET-a i predstavnika gospodarskog i političkog života grada, gradonačelnica Marina Dropulić-Matulović i potpredsjednica Gradske skupštine Dorica Nikolić.
ZAGREB, 5. rujna (Hina) - Sto peta obljetnica Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) proslavljena je danas svečanom sjednicom Skupštine Trgovačkoga društva ZET d.o.o. u Gornjogradskoj vijećnici u Zagrebu. Na svečanosti su bili, uz članove Nadzornog odbora ZET-a i predstavnika gospodarskog i političkog života grada, gradonačelnica Marina Dropulić-Matulović i potpredsjednica Gradske skupštine Dorica Nikolić. #L# O povijesti tramvaja i autobusa u gradu Zagrebu te o razvojnim planovima govorio je direktor ZET-a Julius Pevalek, istaknuvši kako su prvi linijski javni gradski prijevoz u gradu obavljali konjski omnibusi 1844., dok je prvi tramvaj pušten u promet 5. rujna 1891. u povodu 50. obljetnice Hrvatskog-slavonskoga gospodarskog društva (preteče Zagrebačkoga zbora, današnjeg Zagrebačkog velesajma). Zagreb je tada imao nešto više od 42.OOO stanovnika, a tramvajem se prvi dan puštanja u promet prevezlo 20.000 građana. Snažnim razvojem grada, u početku 20. stoljeća, konjski tramvaj sve je teže udovoljavao potrebama građana, pa se, nastavio je Pevalek, javila inicijativa za elektrificiranje tramvaja. Promet je na prvoj pruzi električnoga tramvaja svečano otvoren 18. kolovoza 1910., a gradski se promet konjskim tramvajem nije prekidao još godinu dana, dok se nije potpuno dovršila mreža električnoga tramvaja. Kola zagrebačkoga konjskog tramvaja i nadalje su prevozila putnike u Velikoj Gorici. Godine 1911. proširuje se tramvajska mreža gradnjom pruge s Jelačićeva trga preko Kaptola i Nove Vesi do Mirogoja. Direktor ZET-a osvrnuo se i na vrijeme velike obnove i uspona Zagrebačkog električnog tramvaja, koja je počela 1920. dolaskom inženjera Dragutina Mandla, koji je četrdeset godina djelovao u ZET-u kao njegov najzaslužniji i najsposobniji stručnjak. Pevalek je 1990. proglasio jednom od važnijih godina u povijesti ZET-a, jer tada završava razdoblje samoupravljanja, pa vlasnik ZET-a ponovno postaje grad Zagreb. Tramvajski je prijevoz tijekom 1995. imao 15 dnevnih i četiri noćne linije ukupne dužine 187 kilometara, a autobusni je prijevoz u početku godine imao 112 dnevnih i četiri noćne linije na 1243 kilometra, kazao je Pevalek, istaknuvši kako će ZET u svojemu razvoju uvijek pratiti razvoj grada Zagreba. (Hina) bma sp 051658 MET sep 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙