ŠIBENIK, 5. rujna (Hina) - Na poziv Hrvatske gospodarske komore - Županijske komore Šibenik danas su se u Šibeniku sastali predstavnici četiriju luka srednjega Jadrana - Splita, Šibenika, Zadra i šibenske luke "Luka-Drvo",
predstavnici gospodarskih komora Šibenske, Zadarsko-kninske i Splitsko-dalmatinske županije, Hrvatskih željeznica, poduzeća "Transadrije" i ministarstava gospodarstva te pomorstva, prometa i veza. Na sastanku je bilo govora o nejednaku tržišnu položaju srednjojadranskih luka u usporedbi s riječkom, jer su cijene željezničkog prijevoza robe neujednačene. Zaključeno je da Hrvatska mora hitno obnoviti ličku prugu, jer bez nje nema oporavka i razvoja dalmatinskoga gospodarstva, demografske i gospodarske obnove Dalmatinske zagore i Like, a ni uspješna poslovanja srednjojadranskih luka.
ŠIBENIK, 5. rujna (Hina) - Na poziv Hrvatske gospodarske komore -
Županijske komore Šibenik danas su se u Šibeniku sastali predstavnici
četiriju luka srednjega Jadrana - Splita, Šibenika, Zadra i šibenske
luke "Luka-Drvo", predstavnici gospodarskih komora Šibenske,
Zadarsko-kninske i Splitsko-dalmatinske županije, Hrvatskih
željeznica, poduzeća "Transadrije" i ministarstava gospodarstva te
pomorstva, prometa i veza. Na sastanku je bilo govora o nejednaku tržišnu
položaju srednjojadranskih luka u usporedbi s riječkom, jer su cijene
željezničkog prijevoza robe neujednačene. Zaključeno je da Hrvatska
mora hitno obnoviti ličku prugu, jer bez nje nema oporavka i razvoja
dalmatinskoga gospodarstva, demografske i gospodarske obnove
Dalmatinske zagore i Like, a ni uspješna poslovanja srednjojadranskih
luka. #L#
Lučki su predstavnici zatražili da se izjednače cijene troškova i
uklone razlike koje sada iznose oko dva dolara po toni robe prevezene
željeznicom između dalmatinskih i riječke luke. U Šibeniku predlažu da
se ispita mogućnsot da Hrvatske željeznice smanje razliku na jedan
dolar po toni, a drugi dolar bi namirile same luke pokretanjem svojih
rezerva i povećanjem prometa.
Nadalje je zatraženo da se izjednače cijene prijevoza robe u provozu
od granice do svih luka, uvedu državne subvencije za pojedine
neisplative željezničke pruge i snize visoke cijene komunalne naknade
za luke. Kako je više puta istaknuto, jedino pravo rješenje je
modernizacija ličke pruge.
Zaključci sa skupa bit će dostavljeni hrvatskoj Vladi i mjerodavnim
ministarstvima.
(Hina) fd vkn
051903 MET sep 96