FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKO ŠKOLSKO VIJEĆE O RAZLIKOVNOM PROGRAMU

ZAGREB, 17. srpnja (Hina) - Hrvatsko školsko vijeće (HŠV) na današnjoj je sjednici održanoj u Ministarstvu prosvjete i športa podržalo prijedlog razlikovnog programa za osnovne škole Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske.
ZAGREB, 17. srpnja (Hina) - Hrvatsko školsko vijeće (HŠV) na današnjoj je sjednici održanoj u Ministarstvu prosvjete i športa podržalo prijedlog razlikovnog programa za osnovne škole Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske. #L# Ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić upoznala je članove Vijeća sa razlikovnim programom naglašavajući da je njegova tendencija rasteretiti učenike suvišnih sadržaja a ne znanja. Razlikovni program ne dira u okvir programa osnovnog školstva već rasterećuje suvišnosti, kazala je ministrica. "Tendencija svjetskog školstva je individualizirana nastava", naglasila je Ljilja Vokić ponovivši da učenike treba rasteretiti te im omogućiti izbornu nastavu. Prijedlog razlikovnog programa podrazumijeva redukciju pojedinih nastavnih sati (iako se satnica ne bi pomicala) a izborna nastava, na kojoj se temelji razlikovnost, određivala bi se u sedmom i osmom razredu na dva načina - prema smjerovima (društveni, prirodoslovno-matematički, umjetnički i drugi) i prema jačini programa. Smjer bi birao učenik sa svojim roditeljima uz "blagu uputu nastavnika", a jačinu programa određivao bi broj izbornih sati nekog predmeta (unutar šest zadanih) za koje bi se učenik opredijelio. Prema Programu razvoja hrvatskog školstva koji je Ministarstvo izradilo prije dvije godine, razlike u programima u sedmom i osmom razredu ne bi bile u smislu profesionalnog usmjeravanja nego bi se programi razlikovali po razinama i zahtjevima obzirom na sposobnosti i prethodni uspjeh učenika. Pozdravljajući razlikovni program članovi HŠV upozorili su na teškoće koje će prehoditi organizaciji te nastave. Rečeno je i da je pretpostavka razlikovnog programa priprema sustava upisa u srednje škole te priprema nastavnika za razlikovni program. Članovi Vijeća posebice su pozdravili rad sa darovitom djecom, što je jedna od "posljedica" razlikovnog programa. Pomoćnik ministrice za programe, planove i razvoj dr. Mate Matas izložio je tijekom sjednice razlike i sličnosti između prijedloga domaćeg razlikovnog programa i programa školskih sustava u nekim europskim zemljama. Kako je rečeno na sjednici, od prvoga prijedloga naziva tog programa (ABC program) odustalo se jer naziv je izazvao određene otpore i strahove te sumnje da je "administrativan" i "diskriminativan" prema djeci. (Hina) mb ds 171435 MET jul 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙