ZAGREB, 17. srpnja (Hina) - Hrvatsko školsko vijeće (HŠV) na današnjoj je sjednici održanoj u Ministarstvu prosvjete i športa podržalo prijedlog razlikovnog programa za osnovne škole Ministarstva prosvjete i športa Republike
Hrvatske.
ZAGREB, 17. srpnja (Hina) - Hrvatsko školsko vijeće (HŠV) na današnjoj
je sjednici održanoj u Ministarstvu prosvjete i športa podržalo
prijedlog razlikovnog programa za osnovne škole Ministarstva prosvjete
i športa Republike Hrvatske. #L#
Ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić upoznala je članove
Vijeća sa razlikovnim programom naglašavajući da je njegova tendencija
rasteretiti učenike suvišnih sadržaja a ne znanja. Razlikovni program
ne dira u okvir programa osnovnog školstva već rasterećuje suvišnosti,
kazala je ministrica. "Tendencija svjetskog školstva je
individualizirana nastava", naglasila je Ljilja Vokić ponovivši da
učenike treba rasteretiti te im omogućiti izbornu nastavu.
Prijedlog razlikovnog programa podrazumijeva redukciju pojedinih
nastavnih sati (iako se satnica ne bi pomicala) a izborna nastava, na
kojoj se temelji razlikovnost, određivala bi se u sedmom i osmom
razredu na dva načina - prema smjerovima (društveni,
prirodoslovno-matematički, umjetnički i drugi) i prema jačini
programa. Smjer bi birao učenik sa svojim roditeljima uz "blagu uputu
nastavnika", a jačinu programa određivao bi broj izbornih sati nekog
predmeta (unutar šest zadanih) za koje bi se učenik opredijelio. Prema
Programu razvoja hrvatskog školstva koji je Ministarstvo izradilo
prije dvije godine, razlike u programima u sedmom i osmom razredu ne
bi bile u smislu profesionalnog usmjeravanja nego bi se programi
razlikovali po razinama i zahtjevima obzirom na sposobnosti i
prethodni uspjeh učenika.
Pozdravljajući razlikovni program članovi HŠV upozorili su na teškoće
koje će prehoditi organizaciji te nastave. Rečeno je i da je
pretpostavka razlikovnog programa priprema sustava upisa u srednje
škole te priprema nastavnika za razlikovni program. Članovi Vijeća
posebice su pozdravili rad sa darovitom djecom, što je jedna od
"posljedica" razlikovnog programa. Pomoćnik ministrice za programe,
planove i razvoj dr. Mate Matas izložio je tijekom sjednice razlike i
sličnosti između prijedloga domaćeg razlikovnog programa i programa
školskih sustava u nekim europskim zemljama.
Kako je rečeno na sjednici, od prvoga prijedloga naziva tog programa
(ABC program) odustalo se jer naziv je izazvao određene otpore i
strahove te sumnje da je "administrativan" i "diskriminativan" prema
djeci.
(Hina) mb ds
171435 MET jul 96