ZAGREB, 17. srpnja (Hina) - Idejnim programom prostornog i gospodarskog razvoja Bakarskog zaljeva, čiji je predlagač riječki Zavod za prostorno planiranje, predviđeno je da grad Bakar postane međunarodna uvozno-izvozno luka u sklopu
kvarnerskoga lučkog sustava. Prema riječima direktora Zavoda Mladena Črnjara, za projektnu izradu ideja o gospodarskom razvoju zaljeva potrebno je uložiti oko 500 tisuća njemačkih maraka.
ZAGREB, 17. srpnja (Hina) - Idejnim programom prostornog i
gospodarskog razvoja Bakarskog zaljeva, čiji je predlagač riječki
Zavod za prostorno planiranje, predviđeno je da grad Bakar postane
međunarodna uvozno-izvozno luka u sklopu kvarnerskoga lučkog sustava.
Prema riječima direktora Zavoda Mladena Črnjara, za projektnu izradu
ideja o gospodarskom razvoju zaljeva potrebno je uložiti oko 500
tisuća njemačkih maraka. #L#
Osnovni kriteriji za razvoj programa o Bakarskom zaljevu imaju
ekološku osnovu, kako nove gospodarske djelatnosti koje će se
razvijati na njegovu području više ne bi uništavale postojeći
prostor. Njihovim razvojem ispravit će se i dosadašnje ekološke
pogreške.
U Bakarskom će se zaljevu ponajprije razvijati gospodarske
djelatnosti koje imaju komparativne prednosti, u prvome redu
djelatnosti vezane uz more, pomorstvo i postojeću infrastrukturu
te djelatnosti visoke profitabilnosti i tehnologije.
Također, prema idejnom programu razvoja, Bakarski zaljev mora postati
uvozno-izvozna luka za poslovnu zonu koja je smještena iznad grada
Bakra i zasad je samo dijelom u funkciji. Dosad je u njezinu
infrastrukturu uloženo oko 50 milijuna maraka.
Planira se i razvoj lučkih RO-RO terminala, koji će biti na području
bivše koksare. To će biti prvi takvi terminali u Hrvatskoj, po uzoru
na lučke terminale u Anconi, čime će bakarska luka postati ekološki
prihvatljiva za sipke terete. Pritom će željezničke kompozicije
dovoziti teret iz srednje i zapadne Europe te ga u Bakarskoj luci
ukrcavati na brodove i trajekte za Bliski i Daleki istok, rekao je
Črnjar.
Pretpostavka toga projekta leži u povezivanju cestovne mreže pravaca
Rijeka-Zagreb na čvorištu Hrastenice i dalje preko industrijske zone
za Zagreb. Prema Črnjarovim riječima, u popravak te ceste trebalo bi
uložiti oko 30 milijuna maraka.
Prijedlog programa poslan je mjerodavnim tijelima u županijskim
uredima te Ministarstvu gospodarstva, a očekuje se da će o tom
prijedlogu raspravljati i hrvatska Vlada na jednoj od sljedećih
sjednica.
(Hina) splj sbo
171301 MET jul 96